Ik heb een duron servertje, en nu wil ik het in de kast wat koeler maken, zonder dat ik gaten moet maken met een dremel etc aan de buitenkant.. De kast is een Aopen HX95 (desktop duz). Iemand ideetjes?
Als jij fans in je kees wil zetten dan kun je dat wel doen, maar wat hebben ze dan voor zin? Ze zorgen dan enkel voor luchtcirculatie BINNEN je kast, en er wordt geen verse lucht van buiten aangezogen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| |-----------------------| | /-----> --\ | | | | | | v | | | | /|\ | | | | | | | \---- <------/ | ------------------------- |
waarom wil je er geen gaten in maken btw?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
Ach, het zou wel wat zin hebben, maar dat ligt er ook weer aan hoeveel je erin doet..ik heb ut zelf ook wel met dichte gaten GEHAD. Maar een gaagie erin maken in toch niet zoveel moeite..
Verwijderd
is het een optie gaten te maken met een boortje of dremel en die af te dichten?
dan kun je namelijk overwegen een waterkoeling systeempje aan te brengen
dan kun je namelijk overwegen een waterkoeling systeempje aan te brengen
Jep het kan:
http://www.aopen.com/products/housing/hx95.htm
http://www.aopen.com/products/housing/hx95.htm
Eerst even kijken hoe groot je fan moet zijn. Soms is het een 9,2 CM fan in plaats van een 8 CM fan.Ventilation: Air Vents with Optional Second DC fan
Dat zit er al in. Zie mijn vorige post.
Eerst heel het topic lezen voordat je op reply drukt
Eerst heel het topic lezen voordat je op reply drukt
Heel simpel.. Je hoort hem nu gewoonweg NIET. En dat vind ik toch wel enorm fijn van een servertjeOp vrijdag 19 april 2002 06:11 schreef Flat© het volgende:
waarom wil je er geen gaten in maken btw?
je hebt van die Slot fan's die je in een pci of isa slot doet die je niet gebruikt.
Zit er niet ergens een ruimte waar de kast fabrikant zijn lucht door naar binnen haalt? waar je een fan voor kan plaatsen
Of je kast openlaten
Zit er niet ergens een ruimte waar de kast fabrikant zijn lucht door naar binnen haalt? waar je een fan voor kan plaatsen
Of je kast openlaten
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
zolang de warme lucht NIET weg kan, helpt het geen F*CKOp vrijdag 19 april 2002 12:13 schreef NFA-DK het volgende:
[..]
Heel simpel.. Je hoort hem nu gewoonweg NIET. En dat vind ik toch wel enorm fijn van een servertjeEN zodra je gaten gaat maken, en een case fan erachter plaatst krijg je toch weer herrie.. kan er natuurlijk ook enermax @ 1000rpm achter hangen.. Maar toch, zijn er nog andere manieren?? Evt koelblokken erin op de hdz bijvoorbeeld? Helpt dat?
Verwijderd
De metalen kastwanden geleiden ook hoor, als je de lucht in de kast goed laat circuleren je kan het best. Helemaal als je kast op een koel of tochtige plek hebt staan.Op vrijdag 19 april 2002 13:34 schreef OverSoft het volgende:
[..]
zolang de warme lucht NIET weg kan, helpt het geen F*CK
Het lijkt mij dat de beste optie voor je waterkoeling is.
Werkt goed en is stil.
Werkt goed en is stil.
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Verwijderd
Hmmm geeft me wel een idtje(weet nie of het werkt... maar goed, 1 manier om 8ter te komen he
).
je kan misschien net zo als in het "plaatje" bij de lucht circulatie de lucht boven in je kast koelen (door het bv over iets erg kouds te laten gaan, ijs ofzo
). die lucht koude lucht zakt dan weer naar onderen en dat kan je weer gebruiken on je procje te koelen.
In theorie werkt ut vast wel maar of het dat in werkelijkheid ook doet??
maar nu het probleem hoe koel je de lucht een beetje vatsoenlijk???
... mn ijs id gaat vast niet erg werken gezien het smelt n het dus op raakt...jammer...
je kan misschien net zo als in het "plaatje" bij de lucht circulatie de lucht boven in je kast koelen (door het bv over iets erg kouds te laten gaan, ijs ofzo
In theorie werkt ut vast wel maar of het dat in werkelijkheid ook doet??
maar nu het probleem hoe koel je de lucht een beetje vatsoenlijk???
... mn ijs id gaat vast niet erg werken gezien het smelt n het dus op raakt...jammer...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| |-----------------------| | /-->(koud iets)--\ | | | | | | v | | | | /|\ | | | | | | | \----(cpu)<-----/ | ------------------------- |
edit:
wateen id tis een desktop dat past nooit!!!
In een bigtower ok, maar ja een dichte bigtower slaat naruurlijk ook weer nerguhs op.
Kan je net zo goed van je case een heatsink oid maken.
In een bigtower ok, maar ja een dichte bigtower slaat naruurlijk ook weer nerguhs op.
Verwijderd
[/edit]
[/quote]
Misschien is dat wel de goede oplossing
[/edit]
[/quote]
Misschien is dat wel de goede oplossing
Warmelucht kan dan geen kant op
hoe wou je dat doen eik ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Pagina: 1