Toon posts:

Iemand ervaring met 2e hands monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een 2e hands 19 inch monitor te kopen. Waarom? Omdat ik eigenlijk zo'n 300 Euro heb te besteden en voor dat geld geen nieuwe 19 inch kan kopen.

Ik heb helaas geen ervaring met 2e hands monitoren.
Kun je mensen over het algemeen vertrouwen en hebben jullie ook tips voor me waar ik evt. op zou moeten letten.

Ik hoop dat jullie goed tips voor me hebben. Avast bedankt.

Groeten,
Don Vito :7

Verwijderd

Ja ligt eraan. Ik vertrouw niemand in een keer. Tenzij je hem kan testen natuurlijk. Let goed op de Frequenties en beschadigingen enzo. Succes.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Bij flectiondirect hebben ze tweedehands sun monitoren liggen voor 175 euro. En deze zijn refurbished en maar liefst 20". Mooie bakkies ook. Ik twijfel nog. Heb ook moeite met tweedehands...

Verwijderd

veelal merk je problemen niet direct, sommige half brakke monitoren hebben nl niet continu problemen, maar met vlagen, kleuren die ineens verdwijnen of monitor die geheel uitvalt, settings die die niet kan onthouden etc... ik zou zeer goed informeren en checken voor ik hem kocht bij een onbekende...

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Ik kijk net ff. Er zijn blijkbaar mensen die minder twijfelen... ze zijn op :-(

Verwijderd

Topicstarter
Tja klopt inderdaad heb net ook ff gekeken

Wheheh, maar goed ik heb de beschikking over de volgende keus

Een Sony Multiscan E400 of een Iyama Vision Master 450

De sony is pak em beet 300 Euro en de vision master 200 Euro

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
geen 19" voor €300,-

ik heb mijn 900b voor 317 gekocht en dat was 3 maand geleden.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb mijn eizo 21 inch F77 voor 775 gulden gekocht hij was 5 jaar oud en ik moet afkloppen maar hij doet het primma .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ik denk niet dat je alle verkopers over 1 kam kunt scheren. Wanneer is een 2e hands monitor goed? Wanneer is een nieuwe monitor goed? --> Als hij aan je verwachtingen voldoet. Dus als je 2e handsje het over 3 jaar nog doet en je het er niet veel voor betaald, dan pas kun je zeggen dat het een goeie deal was.

Ik zou eisen dat je de monitor werkend kunt zien (liefst ook wat langer zodat hij warm wordt) en vragen naar garantie kan natuurlijk nooit kwaad. Bij monitoren is niet alleen de leeftijd belangrijk, maar veel meer de brandtijd. Een monitor van een jaar oud die 8 uur per dag aan staat op kantoor heeft meer geleden, dan de drie jaar oude monitor die door mijn schoonmoeder wordt gebruikt... :7

Verder altijd kijken naar het verschil tussen de aanschafprijs van een 2e hands en een nieuwe. Wellicht dat 150 piek voor 3 jaar garantie niet echt duur is 8-)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Pagina: 1