[XP] Ghost image terugzetten op RAID probs

Pagina: 1
Acties:

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:33

Sogree

..::te huur::..

Topicstarter
Misschien kijk ik er gigantisch langs, maar kan het me haast niet voorstellen.

Ik heb een succesvol een image gemaakt van een raid-0 partitie; Die image wil ik nu graag terug zetten. Daarvoor wil Ghost de DOSmodus opstarten; en die heeft XP niet.

Als ik nu vanaf een ME bootdisk boot wordt de raid partitie niet meer herkent en kan ik dus niets beginnen. Voor zover ik weet zijn er geen Dos drivers voor mijn raid controller (promise fasttrack 100 op een asus a7v-266e)

Ik heb norton ghost 7. Wat doe ik fout???

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zijn het NTFS partities? Zo ja, dan is het niet raar dat je opstartdiskette het niet herkend.

Als ik het goed heb is het met Ghost 7.0 wel mogelijk om je partities te herkennen. Ik weet niet of je er ook op kunt browsen om je image aan te klikken.

Een idee is om met partition magic de NTFS partitie te converteren naar Fat32, maar alleen als al het andere niet lukt.

Ps. Eigen risico.

• Sogree

Sogree

Topicstarter
sorry vergeten, het zijn FAT32 partities, dus geen NTFS

Dus het is niet zo dat de dosdiskette de partities niet herkent, maar hij kan ze niet herkennen omdat dos de Raid controller niet herkent

• XthinkZ

XthinkZ

Is het niet zo dat de bios dat regelt, dusdat DOS het gewoon als 1 harde schijf zou moeten zien? Wat zegt ghost trouwens? Wordt je schijf herkend?

• Sogree

Sogree

Topicstarter
Norton zegt dat hij niet onder NT modus kan opereren
alleen onder dos

en die bios regelt NIET de raid toedeling, zonder XP raid driver werkt XP ook niet. Het bios herkent alleen IDE schijven aan de primary en secondary controller, dus niet aan de raidcontroller

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
windows 98 installeren en vandaaruit terugzetten
(8>

• Sogree

Sogree

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 01:33 schreef kleefding het volgende:
windows 98 installeren en vandaaruit terugzetten
(8>
pfffffffffffffffffffffffffffffffffff

dan kan ik onderhand XP opnieuw installeren
Zijn er geen "force dos" utilities voor XP of zo?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
windows 98 installeren duurt 20 minuten

xp 2 uur, take your pick

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Je doet niets fout. Ghost ondersteund geen Raid drives.
Ghost compatibility with RAID

Situation:
You want to know whether Ghost is compatible with RAID.

Solution:
Ghost is not compatible with computers that use RAID. That is, Symantec Ghost 7.5 and earlier, and Ghost 2002 and earlier, do not support RAID controllers on computers that are being imaged.

Ghost does not work with software level RAID.
Although Ghost might work in some limited circumstances with hardware level RAID, Symantec does not support using Ghost for cloning hardware level RAID drives.
Ghost does support cloning drives that have had RAID removed, such as after you break a mirrored set.

Zie: http://service2.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/pfdocs/1999010613522725

• Sogree

Sogree

Topicstarter
daar ben ik het niet helemaal mee eens

vooraf: het maken van de hardwareRAID image is wel gelukt, alleen het terugzetten lukt me (nog) niet

Het probleem is nog niet dat Norton het niet kan (er staat ook in dat het niet ONmogelijk is)

Het probleem is eigenlijk dat ik in dos moet komen MET ondersteuning van RAID, als dat lukt ziet Norton de partitie gewoon als een partitie en wordt de image gewoon teruggezet.

oftewel:

Wanted: Dosdrivers voor Fasttrack 100 raid controllers

Edit:

Die er niet zijn |:(

• XthinkZ

XthinkZ

Op vrijdag 19 april 2002 01:24 schreef Sogree het volgende:
Norton zegt dat hij niet onder NT modus kan opereren
alleen onder dos
Je geeft hier al aan dat je Ghost dus niet onder Dos draait (MSDOS modus van windows XP?)
en die bios regelt NIET de raid toedeling, zonder XP raid driver werkt XP ook niet. Het bios herkent alleen IDE schijven aan de primary en secondary controller, dus niet aan de raidcontroller
Dat van die bios klopt, het moet zijn het RAID-controller menu. Je hardeschijven worden gewoon onder Dos herkend op de RAID controllers.

Windows XP heeft in tegenstelling tot Win98 eerst de UDMA/RAID controller drivers nodig voordat het wil werken (omdat Windows XP niet meer op MSDOS core draait?)
Bij Win98 kan je die namelijk achteraf instaleren, omdat ie dan de schijven gewoon in de langzamere MSDOS modus draait.

Ik weet niet hoe je het precies gedaan hebt (dankzij je NT modus verhaaltje). Maar als je echt Fat32 partities hebt, zou je volgens mij met een win98 opstart diskette gewoon je hardeschijven kunnen zien en benaderen.

Dus controleer eerst waarom die NT modus aangeeft.

• Sogree

Sogree

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 12:07 schreef XthinkZ het volgende:
Ik weet niet hoe je het precies gedaan hebt (dankzij je NT modus verhaaltje). Maar als je echt Fat32 partities hebt, zou je volgens mij met een win98 opstart diskette gewoon je hardeschijven kunnen zien en benaderen.
:Z ik heb zitten slapen; Toen ik de eerste keer met een bootdisk opstarte en c: intikte kreeg ik alleen mijn oude IDE schijf te zien (normaal F:) die aan mijn IDE controller hangt. Ik dacht, tuurlijk, raid. Voor de zekerheid nog effe d: intikken, maar toen heb ik waarschijlijk d; ingetikt. oftewel ik kreeg een foutmelding. Deze (nietgelezen) foutmelding bevestigde mijn (foute) vermoeden.

Vanmorgen nog eens geprobeerd, geen probleem, RAID-O image is teruggezet. Thx voor de moeite

je bent een }:O als je met raid-0 partities stunt :)

• XthinkZ

XthinkZ

Graag gedaan, :)

Ben blij voor je dat het gelukt is.

Verwijderd

en als je wel NTFS partities hebt zoals ik ?

wat dan aub ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 00:55:
en als je wel NTFS partities hebt zoals ik ?

wat dan aub ?
Ghost 2003 gebruiken, die werkt wel.

ps: Topic van 2,5 jaar oud kicken?

Systeem Specs

Pagina: 1