Windows 2000 --> Windows XP / Linux ICS

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 10:35
Binnen m`n studenthuis heb ik een netwerk opgezet (zie aantal topics terug).

De server is een Windows 2000 PC en een van de Clients is een Windows XP pc.

Bij de server heb ik Internet Connection Sharing aangevinkt. Zodat de Windows clients de instellingen automatisch verkrijgen.

Maar nu wil ik naast Windows XP ook Linux (Mandrake) gaan draaien. Is het mogelijk dat Linux ook diezelfde instellingen krijgt via DHCP?

Of moet ik die instellingen zelf invoeren?

En is het uberhaupt wel mogelijk?

Ik weet het, het is een beetje de omgekeerde wereld. :D Maar kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank!

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Je kan de Win Xp en de Linux bak gewoon een static IP geven, en de scope op de win2k zo veranderen dat iemand anders in je huis dat IP niet krijgt.

• DumbAss
Maar....
Krijgt hij dan de Gateway instellingen en de DNS server dan nog wel gewoon door van de Server of moet ik die dan ook instellen?
<Waarom denk je anders die naam?>

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:06
Ja, je kan gewoon als DNS je router instellen. Alles wat DHCP normaal gesproken voor je zou regelen moet je dan zelf doen.

Verwijderd

Ja, je kan je Linux bak gewoon dezelfde instellingen ingeven als in de XP config.
Op deze manier krijgt hij gewoon alle instellingen van de Win2000 DHCP-server net zoals Windows dat doet. ;)

• DumbAss
OK
Merci
Als ik nog problemen tegenkom (en dat zal wel) dan zien je / jullie me nog wel terug.
<You haven`t seen the last of me!>

• DumbAss
OOhh...
Moet ik dan nog zoiets van een samba geval erop zetten of extra software ofzo? :?

Verwijderd

Nee samba is dan niet nodig omdat DHCP gewoon standaard TCP/IP is, samba is vooral voor uitwisselen van bestanden :)
Pagina: 1