[xp] erg lang wachten voor bestanden

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30
OI, (ik heb gesearched)

Ik heb een vervelend probleem met windows xp. Meestal als ik opstart is er niks aan de hand.
maar als de pc een tijdje aan staat dan krijg ik bij de kleinste bestanden die ik wil openen of rechtermuisknop klik een heele lange wachttijd. (soms wel 30 sec)
Mijn cpu doet opdat momenty niks bijzonders en zit gewoon rocd de 4%.
De harde schijf heeft ook geen bijzondere activiteit verder.
Als ik dan ondertussen iets ander ga doen (browser openen bijvoorbeeld)gaat dat gewoon snel.

specs
AMD 1800+
Soltek sl75 drv2
maxtor 20 gig 7200 rpm
realtek netwerkkaart

win xp pro engels

• thomastvd
en oohja
Er zit 512 mb ddr in

Verwijderd

Heb ook soms dit probleem...Defragmenteren?
Schijf opruiming?Ik heb in ieder geval wel een handig clean proggie,werkt extreem goed...

• thomastvd
Ja als ik defragmenteer gaat het even goed.
Maar dit hoort toch niet?
Ik heb nog een andere pc dat is allemaal net ietsie minder (1000MHZ 256 SDram) en daar defragmenteer ik nouwlijks maar daar heb ik nooit last.

nog sugesties?

• thomastvd
Ik heb dus nog steeds ditzelfde probleem.
is er iemand in de tussentijd al met een oplossing....
defragmenteren helpt niet!

Verwijderd

Als je minder dan 12% (of ergens in die buurt) ruimte over hebt op je partitie waar Windows op staat dan heeft defragmenteren nog maar heel weinig nut omdat het defragprog dan geen ruimte genoeg meer heeft om bestanden te verplaatsen/herschikken.

Als dit idd het geval is kan ik je aanraden om O&O Defrag (G00gle) eens te proberen (2x defraggen, lees de handleiding!)

Of dit ook idd het probleem is weet ik niet, maar je kan het iig proberen :)

Verwijderd

check met behulp van perfmon je disk qeue length eens, is deze hoger dan 1 dan is er waarschijnlijk iets met je schijf niet helemaal in orde.....

heb ik ook last van met een maxtor hdd. dit probleem is dan te verhelpen met het proggie powermax van maxtor, maar bij mij komt het na 3 maanden weer terug :-(

Verwijderd

Uninstall je virusscanner of schakel hem eens uit. Ik heb een bijna gelijk probleem gehad bij iemand die een virusscanner geuninstalled had en daarna een andere geinstalleerd. Het enige wat hielp was alle sporen van de scanners te verwijderen en een nieuwe instal te doen.
Pagina: 1