[SuSE73] Online Update Traag

Pagina: 1
Acties:

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14
Ik draai deze distro op m'n routertje: Pentium 2 300MHz (Klamath), 320MB RAM en 640MB swap (0k in gebruik)

Alles werkt perfect, behalve Yast2 online update. Damn wat gaat dat traag. De lijst met updates alleen downloaden duurt zo'n 5 minuten, vanaf ftp.gwdg.de, laat staan het updaten.

Tijdens het binnenhalen van de lijst zie ik dat process y2bignfat alle cpu cycles pakt. Er is geen harddisk activiteit, en amper data transfer met de ftp server.

Ow jah, routertje hangt aan een @home aansluiting (3.8Mbit/s) en al het andere internetverkeer is retesnel.

Iemand een idee?

Verwijderd

is die site wel snel heb zelf 8mbit downstream en ik merk vaak dat sommige sites verboden zouden moeten worden alleen al omdat ze zo traag zijn
en dan bedoel ik 4 kb/ps en niet 50 of 100 kb

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10

ThaDude

Hang Loose

pak eens een andere server dan?

Meestal hiero met mijn @home verbindinkje niks aan de hand. Duurt wel redelijk lang, maar zekers geen 5 minuten.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
probeer het inderdaad maar eens met een andere ftp server.

Ik gebruik vaak die van sunet.se, die is redelijk snel hier.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Francois
sunet.se geeft hetzelfde resultaat.

En op een andere pc (xp1700+) ging het wel snel met ftp.gwdg.de, alleen staat daar nu geen suse meer op.

Op groups.google.com vind ik wel posts met hetzelfde probleem met als oplossing yast2 niet gebruiken |:(

• saryon2413
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2021
Probeer eens te updaten bij ftp.nl.uu.net.

Doe ik ook op het werk, en kan daar af en toe met de volle 10mbit updaten :z
url:

ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse/i386/current/suse

• Francois
Op vrijdag 19 april 2002 12:53 schreef saryon2413 het volgende:
ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse/i386/current/suse
Daarmee krijg ik "File not found on server"

ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse werkt wel :)

En het lijkt ietsje sneller, maar nog steeds traag. Zit na 3 minuten op 31% van de lijst met updates... vaag.

• Francois
Heb na een half uur de updates er op staan.

Als ik op een andere pc via dezelfde router handmatig iets binnenhaal van ftp.gwdg.de haal ik meer dan 350kbyte/s, dus aan de ftp server ligt het niet.
Pagina: 1