FreeSCO upload langzaam :(

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar echt een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet.

Ik zit met het volgende probleem, mijn upload is sinds ik achter een FreeSCO router zit drastisch langzamer geworden. Eerst meette ik met Mordax 15 of 16 kb/s up. Maar achter de router is het maar hooguit 4 kb/s up. Soms zelfs 2 kb/s. Download snelheid is heel erg vreemd, als ik die meet dan geeft ie de ene keer maar 80 kb/s aan en de volgende keer weer 225 kb/s. Dus hier kan ik niet zo van opaan, gewoon downloaden van ftp/http gaat snel genoeg soms weleens 500kb/s(met DAP :7 ). Kazaa is wel ontzettend traag, maar dat kan ook aan Kazaa liggen :?

Nu vraag ik me af of ik misschien instellingen ofzo moet aanpassen, een beetje tunen van de FreeSCO bak dus? >:) Maarja of dit kan en hoe dat moet weet ik niet! Is er iemand die me hierbij kan helpen? Kan ik met de MTU misschien wat?

Ik las al via de Search dat het kan komen van Collisions op het netwerk door de hub. Dit zou bij mij goed kunnen, ik heb nl 2 hubs aanelkaar. 1x4prt(2bezet) en 1x8prt(2 bezet) deze zijn via uplink verbonden en het collision lampje gaat als ik aan het downloaden ben knipperen, hoe sneller de lampjes van ut traffic knipperen hoe sneller dit lampje knippert.
Zou het misschien helpen als ik de uplink kabel tussen de hubs uithaal en iedere hub verbind met een netwerkkabel op de router(3 nics dus). Kan ik dan toch nog de computers bereiken die aan de andere kant van de router zitten op de andere hub?

Zo hoop dat ik weer wat kan leren over dat FreeSCO, gebruik het nu 2 weekjes en ben helemaal verliefd. Ben zelfs vanplan om een echte Linux Server te gaan opbouwen (8>

edit:

Ter aanvulling de gegevens van wat ik heb liggen:
Freesco: 486DX2 66 40 mb ram (Compaq) van floppy geen hdd
Netwerk: UTP 10mbit, 2 10mbit hubjes, uplink kabel is ong 40m, 3 clients(2k/XP), DHCP via FreeSCO

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
helpt het niet als je freesco op de harde schijf installeert? dan heeft die gelijk een swap file namelijk (maar met 40 mb ram zou het moeten kunnen)

Probeer het eens, je weet het nooit.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• borgdaville
Op vrijdag 19 april 2002 08:41 schreef Elect het volgende:
helpt het niet als je freesco op de harde schijf installeert? dan heeft die gelijk een swap file namelijk (maar met 40 mb ram zou het moeten kunnen)

Probeer het eens, je weet het nooit.
tja, dit zou ik eventueel wel kunnen proberen maar liever niet. Ik heb de hdd eruit gehaald omdat deze veel herrie maakte en aangezien hij onder mijn bed ligt wil ik eigenlijk gewoon vanaf flop blijven werken!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hoe meer collision, hoe langzamer je netwerkverbinding. Waarschijnlijk een slechte kabel?

Ik heb juist een snelheidswinst ondervonden na het installeren van mijn freesco 386, daarvoor gebruikte ik winroute, en was de snelheid redelijk, maar toen ik freesco installeerde ging het echt fantastisch snel. Dusse controleer je kabels zou ik zeggen.

• borgdaville
Op vrijdag 19 april 2002 09:10 schreef erkens het volgende:
hoe meer collision, hoe langzamer je netwerkverbinding. Waarschijnlijk een slechte kabel?

Ik heb juist een snelheidswinst ondervonden na het installeren van mijn freesco 386, daarvoor gebruikte ik winroute, en was de snelheid redelijk, maar toen ik freesco installeerde ging het echt fantastisch snel. Dusse controleer je kabels zou ik zeggen.
alleen de 40m kabel is zelfmaak, de rest is Lucent. En het verkeer naar mijn eigen PC gaat niet over die 40m kabel, dus hier zou het ook niet aan mogen liggen. Zowiezo een kabel veroorzaak geen Collisions, deze onstaan als meerdere clients tegenlijk iets willen versturen. Dan gaan de pakketjes botsen.

• borgdaville
ships kan me bericht niet meer editten? is dat normaal :?

Ben er achter dat de PC van mijn moeder nergens problemen mee heeft:
AMD Tbird 700, 196mb, WinXP Pro
amdtbird700 -2m- hub -40m- hub -1,5m- FreeSCO
Upload = +/- 15kb/s

Terwijl mijn computer:
PIII1Ghz, 256mb, WinXP Pro
PIII1ghz -2m- hub -1,5m- FreeSCO
Upload = +/- 4kb/s soms maar 2 :'(

Zelfde OS, dus daar ligt het niet aan. Beide 3com NIC, alleen ander type! Die in de Tbird is ouder als die in de PIII.

Voor degene die eens willen kijken naar de router: http://212.204.144.96:82
user: gast ww: pol

• borgdaville
niemand die mij kan helpen? Word dan toch maar eens tijd om eens vaart te zetten achter die Linux server. Welke distro raden jullie aan(url?)? Moet draaien op een P166,64MB. En moet kunnen routeren, webserver, DHCP, fileserver(data voor users)met backup mogelijkheid :?

Pagina: 1