[LAN]Internet en netwerk appart maar ook weer niet

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
[Heb search gebruikt maar alles wat daarin staat heeft het over een pc die als router geused wordt]

Ik heb nu 2 netwerkkaarten in mijn pc, 5 andere pcs en dit alles zit direct op een switch via een getweaked adsl modem online.

ips used : 10.0.0.150 -> 155 (.150 = win98 , rest is win2k)
10.0.0.150 = defserver = nic1
10.0.0.151 = zelfde pc = nic2
rest = normale pc , win2k

Als ik nu dus windows filesharing ga gebruiken bij .150 staat dit wagenwijd open voor de buitenwereld, daarom wil ik dus die 2e nic usen om via die kaart mijn netwerk op te kunnen en de 1e alleen voor inet. Maar omdat mijn andere PCs dat .15x ip nodig hebben om ook online te kunnen wil dit niet echt lukken :(

IPX, zou denk ik een deel van de oplossing kunnen zijn maar zit ik dan nog met het probleem dat tcp/ip games niet werken op lan.

Dus : HOE kan ik mijn pc zover krijgen dat het internet verkeer ALLEEN maar over .150 gaat en het INTERNE - LAN verkeer ALLEEN over .151 gaat en dit alles via tcp/ip !

B-)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jouw 10.0.0.150 staat helemaal niet wagenwijd open voor de grote boze wereld; er is niemand die dat adres bij jou bereiken kan. Als je op je VPN verbinding (ADSL) maar "client for Microsoft networks" en "File and Printer sharing for Microsoft networks" uitzet, is er niets aan't handje.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Renkie
ik maak geen gebruik van VPN maar zit DIRECT online dmv een getweaked adsl modem/switch

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 19 april 2002 00:13 schreef Renkie het volgende:
ik maak geen gebruik van VPN maar zit DIRECT online dmv een getweaked adsl modem/switch
Dan die "client for Microsoft networks" en "File and Printer sharing for Microsoft networks" van je NIC1 afhalen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Renkie
Hey thnx, het werkt perfect !

Ik dacht namelijk dat 'client voor MS netwerk' uitzetten betekende dat je het totale verkeer van de nic onmogelijk maakte maar je zet dus puur het lan deel dan uit

en geen gateway op de 2e nic zorgt voor geen inet daar:)

nou, nomaals thnx het lijkt zo te werken !:)