Toon posts:

[Alcatel Modem] Modem in een loop ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende is aan de hand een vriend van mij heeft geprobeerd zijn modem te tweaken, alleen is dit een beetje fout gegaan.

Als je hem aan zet dan gaat hij dus "booten" dan geeft hij heel even connectie en dan is het voorbij en begint de ciclus overnieuw.

Hoe reset ik dat modem helemaal??? want nu kan ik er dus niet bij?

Suggesties, ik hoop niet dat ie dood is want dat zou rot zijn voor hem :P.

Hij vertelde mij dat hij bij rip 9606 had ingevuld maar het is een analoog modem en dat nummer is voor ISDN. en had volgens mij dus 8606 moeten wezen.

tot zover

Verwijderd

volgens mij moet je dan het modem resetten dat doe je met een potlood of pen in het gaatje te steken aan de achterkant
hou hem erin zet dan de modem aan en hou hem in het gaatje nog voor ongeveer 40-50 sec.

dan is de modem gereset naar fabriek instellingen en kun je de tweak weer opnieuw uitvoeren dus dan dit keer wel met 8606 want zoiets moet het inderdaad wel zijn :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Met dat knopje reset je alleen de instellingen, de firmware zelf die je gewijzigd hebt kan je niet resetten, dat is logisch :) Je moet anders eens kijken of het een los flashchipje is wat in je modem zit, misschien valt er iets te hotflashen ofzo, en anders is solderen ook nog wel eens leuk om te doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 00:32 schreef Straat het volgende:
Met dat knopje reset je alleen de instellingen, de firmware zelf die je gewijzigd hebt kan je niet resetten, dat is logisch :) Je moet anders eens kijken of het een los flashchipje is wat in je modem zit, misschien valt er iets te hotflashen ofzo, en anders is solderen ook nog wel eens leuk om te doen :D
jamaar hij heeft toch niet een nieuwe firmware geinstalleerd of wel :? want als je hem reset met dat knopje dan heeft ie dat probleem met dat automatisch (re)booten misschien niet meer en dan kun je die tweak weer zo aanpassen met telnet dat je van 9606 weer 8606 maakt of zit ik er naast?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hij zit in een loop dus je kan hem niet telnetten :(
Want als hij connectie geeft dan reboot hij weer vrolijk overnieuw :(

Dus wat moet ik doen?
KPN gokken of moeilijk proberen te Flashen(wat waarschijnlijk niet werkt tenzij iemand weet hoe het precies gaat)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op vrijdag 19 april 2002 14:44 schreef florusvb het volgende:

[..]

jamaar hij heeft toch niet een nieuwe firmware geinstalleerd of wel :? want als je hem reset met dat knopje dan heeft ie dat probleem met dat automatisch (re)booten misschien niet meer en dan kun je die tweak weer zo aanpassen met telnet dat je van 9606 weer 8606 maakt of zit ik er naast?? :)
Ja :)

Met dat knopje reset je de *.ini bestandjes. Maar wat er fout gegaan is, is dat er een bitje in de firmware fout zit :) En omdat het toch niet de bedoeling is dat je met firmware images gaat kloten, zal er geen handige beveiliging ingebouwd zijn.

Maar het lijkt me wel dat er een manier is om dit te fixen, ik vrees alleen dat alcatel je hierbij niet behulzaam zal zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Er is een oplossing:

KPN bellen en een groot lul-verhaal ophangen :P

Verwijderd

die figuren daar hoef je niet zon supergroot lulverhaal op te hange want slim zijn ze daar niet

gewon: me modem doet raar hij blijf elke keer opnieuw connecten en dan stopt ie en dan weer opnieuw

net doen op je een giga nOOb bent
Pagina: 1