Hulp nodig bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik kom er niet uit, na 3 dagen lezen en zoeken wil ik het toch maar hier vragen.
Mijn systeem heeft een Geforce 4 mx440 kaart en een Promise Fasttrak tx2 kaart.
En ik krijg het niet voor elkaar om een distributie fatsoenlijk te installeren op een leeg stuk ruimte van de raid0 array. (2x 40gb met op het eind 10 gb vrij, de rest is van win2k).
Het verste ben ik nog gekomen met Redhat 7.2, maar die geeft allerlei ide errors en ik krijg mijn Geforce 4 er niet mee aan de praat.
Bij de overige distributies die ik geprobeerd heb (suse en mandrake) krijg ik mijn raid0 array niet aan de praat en ziet de installatie dus steeds beide harddisks als aparte harddisks...

Kan iemand me misschien op weg helpen? Moet ik nog even wachten op Suse 8.0 ofzo (ik las dat die de 22e uit komt?) of is er een andere manier?

Het gaat dus om een compleet verse installatie. Een kernel compilen ofzo heb ik nog nooit gedaan.

Verwijderd

geef je bij het booten wel op dat hij de raid kernel moet gebruiken?

• Rene59
Ik heb op de site van Promise gezocht naar drivers en daar hebben ze alleen voor Redhat drivers, en voor Suse een bootdisk met kernel 2.2.18 ofzo, maar dat werkte allemaal niet echt geweldig.

Hoe geef ik op dat hij de raid kernel moet gebruiken? Daar heb ik nog niets over gelezen/gevonden?

Verwijderd

dit is bij de meeste distro's een begin keuze bij de installatie
bij debian kun je in iedergeval een speciale bootflop gebruiken

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 23:48 schreef Rene59 het volgende:
Het verste ben ik nog gekomen met Redhat 7.2, maar die geeft allerlei ide errors en ik krijg mijn Geforce 4 er niet mee aan de praat.
Probeer het dan nogmaals met redhat. Die nvidia kaart mag geen onoverkomelijke problemen opleveren (met de binary drivers van nvidia.com). Die IDE errors zijn wat zorgwekkender, kun je die misschien hier posten? :?.

• Rene59
Regelmatig blijft hij ook hangen tijden het booten bij "checking root filesystem" of "mounting other filesystems".
Ik heb die errors even opgeschreven:

hde: read_intr: status=0x59 { DriveReady SeekComplete DataRequest Error }
hde: read_intr: error=0x04 { DriveStatusError }

--- en die dan een stuk of 10 keer

end_request: I/O error, dev 21:03 (hde), sector 0

device 08:05 not ready
I/O error: dev 08:05, sector 1048584

--- en die dan ook een paar keer met andere sectoren

Enig idee?
Pagina: 1