Toon posts:

DVD+RW <> SVCD <> DVD standalone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het volgende mogelijk ?

ik heb 3 cd's (SVCD) kan ik deze files naar DVD+RW branden
die ik volgens de SVCD standaard brand (dus in feite een
SVCD met heeeeeel veel free space) en zo ja, kan ik deze
DVD (SVCD) dan weer spelen in mijn standalone DVD speler ??
en bestaan er al DVD+RW branders die op een +R schijf kunnnen branden ?

ik hoop dat de vraag stelling een beetje duidelijk is

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

proberen zou ik zeggen, het is toch een rw als die het niet doet kan je hem weer formatten >:)

Maar ik denk dat je dvd speler het niet gaat slikken, omdat naar mijn weten een dvd speler kijkt naar formaat dvd-> dvd software cd-> vcd software Dus jij wil dvd-> svcd software en dat gaat niet lukken. (Ik weet het niet zeker, mishcien klopt er nix van wat ik schrijf :P )

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Je kan niet een DVD branden met SVCD formaat, net zomin als je een CDR kunt branden met DVD formaat (althans, het kan wel, maar standalones slikken het vrijwel altijd niet, zelfs de meeste cheapos met pc-dvdrom loopwerken).

Als je nou met tmpeg die svcds demuxed, dan de audio onmzet naar 48 kHz mpeg1 layer2, en ze dan aan je dvd authoring progje voert, heb je meer kans. Je zit dan alleen nog met de res van de video (SVCD = 480x480, DVD = 720x480 of 704x480 -- voor PAL vervang overal de tweede 480 door 576). Veel, met name de voorgenoemde cheapos op basis van pc-dvdrom loopwerk en degenen die SVCD aankunnen, standalones zullen dat wel goed weergeven.

Als dat niet werkt zul je met tmpeg ook de video moeten recoden van 480x480 naar 720x480.

VCD heeft dit probleem overigens niet, VCD video kun je zonder problemen op een DVD authoren volgens de specs (alleen de audio meot je dan nog omzetten van 44.1 kHz naar 48 kHz).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 17:13 schreef Jasper Janssen het volgende:
Je kan niet een DVD branden met SVCD formaat, net zomin als je een CDR kunt branden met DVD formaat
ok bedankt voor de info, het verhaal gaat mij wat te diep.
Maar ik ben nog niet overtuigd, wat ik wil is gewoon de
free space van een DVD+R(W) benutten om hem als SVCD standaard weg te fikken....