[VB?] always on top met hotkey

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
ik ben al lange tijd opzoek naar een progje dat dmv een hotkey het actieve programma always on top kan maken, (dit ivm meerdere dingen op meerdere monitoren (film en en spel tegelijk bijv.)) nu kon ik zoiets nergens vinden (allemaal met menu's of andere methoden maar geen hotkey) maar iemand vertelde me dat dit met VB wel heel erg makkelijk te maken was.

nu vroeg ik me af of er hier iemand is die of vrije tijd over heeft, of een goede site/tutorial weet waar ik van kan leeren hoe ik zoiets in elkaar zet, ik weet niet of dat echt zo simpel is, anders hoor ik het wel.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Always on top is 3 miljard keer te vinden op internet...
Met de GetActiveWindow API kun je de actieve hwnd opvragen.

Hotkey is vrij simpel... je moet een form subclassen. Van subclassen zijn genoeg voorbeeldjes te vinden cq. mooie classes die het echte werk voor je regelen. De windows-message die je krijgt is WM_HOTKEY, en in de wParam parameter van je windowsprocedure krijgt je de code van welke key ingedrukt is (ik weet niet zeker meer of die gelijk is aan de vbKey-constanten, ik dacht het wel).
Oh en je moet de RegisterHotKey API call uitvoeren om Windows even te vertellen dat jij een hotkey wilt registreren, en later weer opruimen (zie MSDN).

Daar moet je toch een stukje verder mee komen :)

Exact expert nodig?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Op donderdag 18 april 2002 23:03 schreef Crazy_D het volgende:
Always on top is 3 miljard keer te vinden op internet...
Met de GetActiveWindow API kun je de actieve hwnd opvragen.

Hotkey is vrij simpel... je moet een form subclassen. Van subclassen zijn genoeg voorbeeldjes te vinden cq. mooie classes die het echte werk voor je regelen. De windows-message die je krijgt is WM_HOTKEY, en in de wParam parameter van je windowsprocedure krijgt je de code van welke key ingedrukt is (ik weet niet zeker meer of die gelijk is aan de vbKey-constanten, ik dacht het wel).
Oh en je moet de RegisterHotKey API call uitvoeren om Windows even te vertellen dat jij een hotkey wilt registreren, en later weer opruimen (zie MSDN).

Daar moet je toch een stukje verder mee komen :)
dat er genoeg zijn weet ik, maar die werken allemaal met andere methoden dan een hotkey, of zijn payware (als je er een weet laat dan alsnog weten aub)

alleen van je commentaar snap ik niet veel, maar ik weet al waar dat aan ligt, ik ben iets vergeten te vertellen ik heb nog nooit een letter VB geprogd, en ben een complete VB-n00bMisschien dat je me op een andere manier op weg kunt helpen? :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Gebruik de gewone code die je op het net kan vinden om je form AOT te maken, dan maak je een Form_KeyDown event waarmee het form AOT of iet gemaakt kan worden, gewoon steeds een boolean switchen en met behulp daarvan bepalen of het form AOT moet zijn of niet.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea