Toon posts:

[javascript] getal afronden, geen round.

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met parameter met een getal als waarde, dit kan elk willekeurig getal zijn. Nu is het zo dat als het getal achter de comma groter is dan .2 het afgerond moet worden naar boven. dus 3.3 word 4. is het getal kleiner of gelijk dan moet het na beneden worden afgerond dus 3.1 wordt 3.

Ik heb al wat lopen klooien met round, en met Math.floor, maar kom er niet uit? is hier een functie voor of moet ik zelf een berekening verzinnen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Eerst 0,5 erbij optellen en dan Round, of denk ik nu te simpel?

[Sorry, niet goed gelezen |:(]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 18 april 2002 22:04 schreef aarninkron het volgende:
Ik heb met parameter met een getal als waarde, dit kan elk willekeurig getal zijn. Nu is het zo dat als het getal achter de comma groter is dan .2 het afgerond moet worden naar boven. dus 3.3 word 4. is het getal kleiner of gelijk dan moet het na beneden worden afgerond dus 3.1 wordt 3.

Ik heb al wat lopen klooien met round, en met Math.floor, maar kom er niet uit? is hier een functie voor of moet ik zelf een berekening verzinnen?
tja daarvoor bestaat geen eigen method voor, maar je kunt natuurlijk wel Math.round(getal + getal+0.2) doen, dan is het resultaat hetzelfde

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt ook de restwaarde nemen en die toetsen.

x - Math.floor(x)

of

x%1

(Zijn niet helemaal hetzelfde met negatieve getallen.. maar gaat om eht idee ;))

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
Math.ceil(nummer-0.2);
Dit zou het denk ik moeten doen :)
[edit]
als je perse floor wil gebruiken:
Math.floor(nummer+0.8);