[PHP] form post disabelen na een keer posten?

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 22:01
Hoi,

Ben bezig met een poll. Nadat je gestemd hebt kom je dus weer terug op de dezelfde pagina met uitslag.
Doe je nu een refresh dan vraagt de browser of de form values weer gepost moeten worden. Liever niet dus. Met een origin variabele in de sessie weet ik dat ik al een keer gestemd heb dus twee keer stemmen werkt niet.
Maar is het ook mogelijk om die form values weg te halen of zo zodat je bij een refresh die vraag niet meer krijgt maar gewoon de pagina?

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Cookies? of zeg ik nou iets heel stoms :o

One's never alone with a rubber duck.

• rvrbtcpt
Cookies enz. werkt allemaal. Stemmen ook. En je wordt herkend bij de volgende keer dat je op de site komt.
Wat ik kwijt wil is dat je na een form post niet meer de vraag krijgt of je de url nogmaals wilt posten als je refresh doet met de browser.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Dan moet je nadat je de post verwerkt hebt, een redirect naar de browser sturen.

• rvrbtcpt
Ben ik nu erg lui als ik vraag waar ik dat precies moet zoeken? (indien ja, sluit het topic dan maar, dan zoek ik morgen wel :) )

• smaij
  • Laatst online: 07:22
Kan je dat form niet actief maken (niet tonen) als alles met succes gelukt is... doe ik ook, en als je wilt dat er niet 2 keer op de knop geramd kan worden, kan je ook een javascrippe gebruiken..

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op donderdag 18 april 2002 22:33 schreef Frijns.Net het volgende:
Ben ik nu erg lui als ik vraag waar ik dat precies moet zoeken? (indien ja, sluit het topic dan maar, dan zoek ik morgen wel :) )
Juh, je bent erg lui.. dus zoek maar op Redirect en PHP en komt alles goed..

tip:
http://php.net

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Sjaaky
Je doet ongeveer zo:
PHP:
1
<?if (HTTP_POST_VARS("submit")) {  verwerkGegevensInDatabase();    header("Location: $PHP_SELF");}ToonFormulier();?>

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 22:53 schreef Sjaaky het volgende:
Je doet ongeveer zo:
....code......
en als je dan back doet? komt ie dan niet weer op het formulier?

• Sjaaky
Je komt sowieso op het form terecht, als je dat niet wilt moet je ergens anders naartoe redirecten. Als je dan back zou doen, kom je wel op het form. Maar de data wordt niet opnieuw gepost door de browser en daar ging het om.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 23:11 schreef xtentic het volgende:
en als je dan back doet? komt ie dan niet weer op het formulier?
Nope, values zij dan iig leeg en worden niet meer gesubmit.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op donderdag 18 april 2002 22:53 schreef Sjaaky het volgende:
Je doet ongeveer zo:
PHP:
1
<?if (HTTP_POST_VARS("submit")) {  verwerkGegevensInDatabase();  header("Location: $PHP_SELF");}ToonFormulier();?>
Tering zeg, laat dat die Frijns zelf lekker uitzoeken, zo leertie het nooit! :) :P

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• rvrbtcpt
Ik leer er zeker wat van door jullie fantastische antwoorden.
Die redirect zal ik er vanavond inzetten, kijken wat er dan gebeurd.

• smaij
  • Laatst online: 07:22
ik heb ook nog een ideetje.. je kan ook nog een id meegeven aan je form, zodat een refresh al niet werk. Deze check je dan natuurlijk met de gegevens in de database met nog een andere waarde, bijvoorbeel UserID ofzo.. daarna doe pas een insert

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Geen method="post" gebruiken maar method="get" :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1