[linux]Wie heeft er allemaal een stabiel installa

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Wie heeft er allemaal een stabiel installatie cd-rom pakket van een linux. Ik heb drie iso's gedownload en naar cd gefikt maar ik krijg elkekeer errors bij het installeren. errors zijn o.a. fout bij lilo en nog wat van die belangrijke namen. Je kunt het wel negeren en verdergaan maar dan heb ik er geen fijn en stabiel gevoel bij want ik ga voor de stabieliteit van het systeem.

Wat kan ik exact met het bestand md5sums.82 doen? Je kan controleren of alles op de install cd goed is maar hoe?

Als ik anders van die officiele cd van linux koop zou het dan beter moeten gaan?

Overgens heb ik mandrake 8.2 gedownload en het komt op mijn sys ( zie sign. )

In andere topics heb ik al heel veel goede en bruikbare antwoorden gehad maar die errors daar valt niet tegen op te werken.

Is linux ook verkrijgbaar bij een tijdschrift of zo zonder al die boeken?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 18 april 2002 21:40 schreef Fireman het volgende:
Wie heeft er allemaal een stabiel installatie cd-rom pakket van een linux. Ik heb drie iso's gedownload en naar cd gefikt maar ik krijg elkekeer errors bij het installeren. errors zijn o.a. fout bij lilo en nog wat van die belangrijke namen. Je kunt het wel negeren en verdergaan maar dan heb ik er geen fijn en stabiel gevoel bij want ik ga voor de stabieliteit van het systeem.
Hmm, dat lijkt me niet echt OK, md5sum klopt volgens mij niet echt..
Wat kan ik exact met het bestand md5sums.82 doen? Je kan controleren of alles op de install cd goed is maar hoe?
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html
Als ik anders van die officiele cd van linux koop zou het dan beter moeten gaan?
Neuh, officiele CD of zelf gemaakte CD zou niets uit mogen maken..
Af en toe zit er wel een distro bij een tijdschrift, of je besteld een cd bij tienpiek.net ofzo, daar horen we ook geen klachten over eigenlijk.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:39
Ik heb 2 linux distro's bij computerbladen gehad. RedHat 7.2 en Mandrake 8.1. Je moet gewoon ff de boekhandel binnenlopen en ook vooral kijken bij duitse(linux) computerbladen, daar zitten regelmatig distro's bij.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

...een stabiel installatie cd-rom pakket van een linux.
op ut moment heb ik iets van 33 installatie ceedees, allemaal van een aantal linux distro's, liggen... en ze werken allemaal perfect... >:)
nee. de versie uit de winkel is zo goed als hetzelfde. meestal zitten er wat extra cd's bij met leuke programma's en games of zo, en bovendien zit er veel documentatie en installatie-support bij...
Ja hoor, zitten vaak genoeg cd's bij linux tijdschriften. En anders kun je wel een goedkoop cdtje bestellen op kooplinux.nl (voorheen tienpiek.net)...

ow, even een kleine opmerking: je hebt nu, zoals odysseus ook al in een van je andere topics heeft vermeld, meerdere topics openstaan die in principe allemaal over hetzelfde onderwerp gaan. Graag in het vervolg dit alles in slechts een topic zetten. Meerdere topics openen was in dit geval niet echt nodig geweest...

Verwijderd

De laatste versie van Mandrake heeft vaker deze kuren. Ik heb meerdere keren gelezen dat er problemen waren met installatie cd 's van Mandrake. Zelf heb ik 3 versies Slackware (6 cd's) , 2 versies Debian (9 cd's) 4 versies van Mandrake (8 cd's, geen 8.2) , 10 RedHat cd's en nog wel een aantal anderen gedownload. En die waren allemaal goed.
Conclusie: er is iets raars aan de hand met de iso's van Mandrake 8.2 aan de hand.
Probeer anders de 8.1 versie eens.

Verwijderd

Bij Haasbeek had ik een Linux tijdschrift gekocht met 2 mandrake linux 8.1 cd's....zijn er nog steeds..instalatie gaat perfect. :P

• Jozz
Op vrijdag 19 april 2002 01:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Bij Haasbeek had ik een Linux tijdschrift gekocht met 2 mandrake linux 8.1 cd's....zijn er nog steeds..instalatie gaat perfect. :P
Ik ook versie 8.1(cd's) ook bij een computerblad en bij mij loopt ook perfect. Ik moet alleen nog ff een keer het geluid aan de praat krijgen(AC-97 onboard).

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 11:29 schreef Jozz het volgende:

[..]

Ik ook versie 8.1(cd's) ook bij een computerblad en bij mij loopt ook perfect. Ik moet alleen nog ff een keer het geluid aan de praat krijgen(AC-97 onboard).
Welk blad is dat? mag ook via e-mail door geven.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Fireman

Je zegt dat je al iso's hebt gedownload van mandrake 8.2, als je die nou eens instaleerde zoals in een van je eerdere topics vermeld is (als de iso's fout zijn download je gewoon ff nieuwe) :?

Je zegt dat er errors komen, maar wil niet vertellen welke, omdat je ervan uitgaat dat we er niets mee kunnen (omdat jij ze niet snapt?) :? (foute gedachte)

Je hebt meerdere keren te horen gekregen dat je de iso's kunt testen (en waar je kunt vinden hoe je dat moet doen)

Je laat geenzins blijken ook maar iets zelf te ondernemen (qua opzoeken, lezen, proberen, lezen enz.)

Als je werkelijk linux wilt gebruiken zul je toch zelf ook wat moeten doen en dan bedoel ik niet ieder wissewasje wat niet goed gaat hier melden, maar in eerste instantie gaan zoeken op internet hoe je het op kan lossen (of een goed boek kopen) kom je erdan nog niet uit kun je je vraag hier gewoon stellen :)

Ook nog ff een extra tip voor je :)

Ga eens je rondneuzen op: www.linuxnewbie.nl daar staat ook een hele 'curses' over linux. Download deze zodat die ofline beschikbaar is en/of print hem uit lees die lessen goed door (en je zult al een stuk verder zijn dan je nu bent :) )

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op donderdag 18 april 2002 23:27 schreef janjanjansen het volgende:
De laatste versie van Mandrake heeft vaker deze kuren. Ik heb meerdere keren gelezen dat er problemen waren met installatie cd 's van Mandrake. Zelf heb ik 3 versies Slackware (6 cd's) , 2 versies Debian (9 cd's) 4 versies van Mandrake (8 cd's, geen 8.2) , 10 RedHat cd's en nog wel een aantal anderen gedownload. En die waren allemaal goed.
Conclusie: er is iets raars aan de hand met de iso's van Mandrake 8.2 aan de hand.
mhhh vaag :? , maar ik ken meerdere mensen wo ik zelf die die iso's hebben gedownload en er geen enkele probleem mee hebben (zou ook aan de locatie kunnen liggen waar gedownload is)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
voor €50 stuur ik je Red Hat 7.2 op CD :7

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 12:39
code:
1
TB 800@950-AFFA

Misschien eens op 800 zetten? Of geheugen vervangen? Knoem ook maar een paar zijstraten...

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 12:35 schreef EWS99 het volgende:
code:
1
TB 800@950-AFFA

Misschien eens op 800 zetten? Of geheugen vervangen? Knoem ook maar een paar zijstraten...
Mag dat ook al een probleem zijn? en mijn geheugen is Dane-elec.

Ik ga zeker dat allemaal eens lezen maar ik ben meer iemand van proberen en rommelen dan véél lezen. Ik kom er achter dat ik meer moet lezen. (heb al een dag geen topic ge-opent :) )
Op donderdag 18 april 2002 23:27 schreef janjanjansen het volgende:
Ben dus niet de enige :)
Op vrijdag 19 april 2002 12:26 schreef Mataraty het volgende:

[..]

mhhh vaag :? , maar ik ken meerdere mensen wo ik zelf die die iso's hebben gedownload en er geen enkele probleem mee hebben (zou ook aan de locatie kunnen liggen waar gedownload is)
welke locatie heb jij die goede versie gedownload? Nee dat kan ik nergens lezen ;) en kan het erg kwaad als je een OC heb gedaan? (of is dat ook ergens te lezen)

ja ja ja ik ga meer lezen :)

• cold
  • Niet online
ik!!!!!!
(heb officiele suse 7.3)

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Op vrijdag 19 april 2002 12:35 schreef EWS99 het volgende:
code:
1
TB 800@950-AFFA

Je kunt het wel negeren en verdergaan maar dan heb ik er geen fijn en stabiel gevoel bij want ik ga voor de stabieliteit van het systeem.
En inderdaad, volgens mij scoort EWS99 hier een hele goede opmerking. Je 'gaat voor de stabiliteit van het systeem' maar je draait een Thunderbird 800 op 950 MHz? Tja...de regel is simpel: als je overclockt en er treden vage problemen op (zoals nu): stap 1 = kappen met overklokken.

Blijft het probleem dan bestaan, dan praten we verder.

P.S. FYI. ik heb al weet ik hoe vaak Linux geinstalleerd, vanaf CD, rechtstreeks vanaf internet (via FTP, NFS), zelfs nog van 1.44 MB diskettes! Nooit een probleem gehad (nou ja, wel met die diskettes natuurlijk :) ). Dus mijn eerste vermoeden is toch dat het iets met je eigen computer te maken heeft....

• xos
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Voor een programmatje om je checkcum te contoleren kun je deze gebruiken.

Brand je je iso toevallig op een CD-RW? Ik wel en kreeg toen ook de meest vage foutmeldingen ondanks dat de md5 goed was. Na een een proging op een gewone CD-R op maximale speed (12x) ging het wel goed :?.

Verwijderd

Dat tijdschrift heet: aan de slag met Linux
met een pinguin voorop...

• Jozz
Op vrijdag 19 april 2002 14:47 schreef Ker_Plunk het volgende:
Dat tijdschrift heet: aan de slag met Linux
met een pinguin voorop...
deze dus...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2542702027

Verwijderd

Ik denk (nav opm janjanjansen) dat de servers van mdk8.2 niet altijd even fijn zijn, ik heb de 3 iso's met veel probs gedownload, mede omdat ik op dat moment onder win98se aan het downen was.
Vraag me niet waarom, dit is geen flame, onder linux gaat het downloaden van 21kB naar 23kB en hij maakte alle 3 de iso's in 1x af (met win crashte het meerdere keren, en verdergaan bleek ook niet helemaal goed te gaan,....lekker als je net 600MB hebt...).

Verder: gebruik geen cd-rw's maar cd-r's zoals gezegd, en zet alle waarden in het BIOS op de default, niet overgeklokte instelling.

Ik heb mdk8.2 op een P1 200MHz systeem gezet, en op een Duron1000MHz/asus a7v333 en op beide geen probs.
Verder heb ik al kopietjes gemaakt voor meerdere mensen, met P (I, II en III) systemen, en van niemand over rare problemen gehoord.

Oh ja, de beta4 die ik had, op cd-rw, was niet helemaal goed gedownload, daar bleek bij de installatie ook 1 van de files niet goed te zijn. Maar dat was verder geen probleem, die kon ik afzonderlijk downen en installeren..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 12:28 schreef internetinfo het volgende:
oplichter! :D

Misschien is dit trouwens een handige link ? Moet je wel HCC lid zijn, maar dan kun je RH7.2 incl een handleiding op CD3 voor 10 euro kopen (op echte CD's, geen recordables).

Verwijderd

Mijne draait ook stabiel Mandrake 8.2 daarvoor heb ik Redhat gedraaid download ze ook allemaal en nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 14:50 schreef Jozz het volgende:

[..]

deze dus...
[afbeelding]
yups die heb ik ook :)

staan wel handige dingen :)

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

hhhmmm toen ik de iso wou branden (op win98) downloade ik ff het bestand md5sum.exe http://etree.org/software/md5sum.exe

zette ik in c:\windows\command

en in dos deed ik dan md5sum <ISO>.iso
daar kwam dan zo'n reeks letters/cijfers uit...

verder niet echt gehad, alleen bij corel linux..

verder goede CD's van
MDK8.1
MDK8.2
SuSE boot cd
Immunix GNU
Corel linux
demo linux
turbo linux en redhat 7.2

die zijn verder goed...

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 19 april 2002 12:28 schreef internetinfo het volgende:
Hey, dat je geld gaat vragen voor een CD'tje is tot daar aan toe, maar craprat?!
Doe dat die arme jonge niet aan alsjeblieft ;)
edit:
700e post! woei! >:)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1