Toon posts:

[dhclient] Geen lease te verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met mijn Linux een DHCP lease van een server van Chello te verkrijgen (uit de 10.63 range) met alle opties erbij (nameserver, routers, enz)

Maar ik krijg alleen een IP adres van de server, verder helemaal geen informatie ofwel... ik kan nog niets

Iemand nog ingevingen?

Hier mij /etc/dhclient.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
timeout 60;
retry 60;
reboot 10;
select-timeout 5;
initial-interval 2;

interface "eth1" {
#send host-name "qube";
request subnet-mask, broadcast-address, time-offset, routers, domain-name, domain-name-servers, host-name;
#require subnet-mask, domain-name-servers;
script "/etc/dhclient-script";
}

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je een andere NIC gebruikt dan je normaal voor chello gebruikt?

Chello kijkt namelijk in een hoop gebieden naar je MAC adres en bepaalt dan of jij een IP adres krijgt

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Heb je toevallig ook van NIC gewisseld (ik bedoel: had je eerst een andere NIC verbonden met je modem)?

edit:

Was een beetje langzaam met typen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt... nu heb ik met Chello gesproken en moet ik eerst met mijn nieuwe NIC een IP van hun "LAN" krijgen (de 10.63 range).

Deze kun je dus verkrijgen met elke netwerkkaart die je wilt. A;s je eenmaal de goede gegevens van de DHCP server hebt gekregen kun je verder configgen om je netwerkkaart weer goed in stellen voor Chello (zodat internet weer goed werkt).

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 21:46 schreef quinty het volgende:
Ja dat klopt... nu heb ik met Chello gesproken en moet ik eerst met mijn nieuwe NIC een IP van hun "LAN" krijgen (de 10.63 range).

Deze kun je dus verkrijgen met elke netwerkkaart die je wilt. A;s je eenmaal de goede gegevens van de DHCP server hebt gekregen kun je verder configgen om je netwerkkaart weer goed in stellen voor Chello (zodat internet weer goed werkt).
jups met de site ASP ;)

als je van netwerkkaart veranderd. moet je wel eerst je kaart releasen... en die nieuwe kaart dan pas erin douwen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Dat kun je ook door Chello laten doen (releasen van alles)
En die lease kun je altijd verkrijgen.. met elke NIC

Dus eerst een 10.63 range adres... (op andere PC) verkrijgen en dan Chello vragen of ze alles willen releasen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Is het niet makkelijker om het mac-adres van je NIC te spoofen? Dan denkt chello gewoon dat je die andere NIC aan de modem hebt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 02:16 schreef deadinspace het volgende:
Is het niet makkelijker om het mac-adres van je NIC te spoofen? Dan denkt chello gewoon dat je die andere NIC aan de modem hebt hangen.
Gewoon met ifconfig bedoel je zeker... mij nog niet gelukt :(

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Moet je niet je kabel modem o.i.d. eerst uitzetten dan?

Verwijderd

En als je dat mac-address spooft via je dhclient.conf?
code:
1
send dhcp-client-identifier 1:00:20:dd:55:07:aa;

Vervang 00:20:dd:55:07:aa dan door het mac address van je oorspronkelijke Chello netwerkkaart.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

probeer anders gewoon dhcpcd...

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 19 april 2002 19:11 schreef Platel het volgende:
probeer anders gewoon dhcpcd...
*fluister* dat gaat niet helpen, chello controleert op mac-address, dus die moet je spoofen of je moet die rare geintjes van eerst een chello-local-lan IP krijgen (nog nooit van gehoord btw) gebruiken.

En, FWIW, dhclient werkt hier icm chello perfect.
Pagina: 1