[css] relatief positioneren

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een nieuwe layout voor m'n website, en heb het helemaal zonder tabellen gedaan. Alles lijn ik met css uit, dit gaat prima, op 1 ding na.

Het lukt mij niet goed om sommige dingen relatief te positioneren. Soms gaat het wel goed, soms niet. Kunnen jullie eens kijken naar http://www.gaafy.nl/omkat. Het gaat om de stukjes rechts (quote, tip, reageer).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gaafy

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:50
Waar moeten die komen dan?

• Gaafy
Waar die nu staat.
Maar als nu een foto komt te staan die 3x zo lang is moeten ze daar blijven staan.

• paragon
Dat gaat natuurlijk niet relatief gezien dan.

Verwijderd

Dat gaat met tabellen natuurlijk veel fijner vind ik !

• paragon
Op donderdag 18 april 2002 23:12 schreef Tizzwat het volgende:
Dat gaat met tabellen natuurlijk veel fijner vind ik !
Neehoor, maar absoluut positioneren is hier natuurlijk de oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 07:55 schreef paragon het volgende:
Neehoor, maar absoluut positioneren is hier natuurlijk de oplossing.
Met tabellen rekt alles mooi mee, absoluut positioneren komt hier wel eens mee in de knoei.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

dus als een foto breder is dan de breedte van het middenstuk, moeten die menuutjes over de foto heenvallen?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Gaafy
Inmiddels heb ik de boel voor elkaar, kijk maar op http://www.gaafy.nl/omkat.

Nu zit ik echt wel met een volgend probleem. Bezoekers met een resolutie later dan 1024 * 800 wil ik een andere layout laten zien. Nu wil ik dat doen dmv php een andere css te laden (daarom heb ik ook een losse indeling en een losse kleur.css). Dit moet kunnen zonder de html aan te passen.
De bedoeling is dat de "quote" en "reageer" tussen de foto en de reacties komen. Het wil mij alleen niet lukken, heeft iemand een idee hoe dit kan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Met PHP kun je niet schermresolutie uitlezen dus dat gaat je sowiezo niet lukken.
Gebruik javascript.

• paragon
En hoe heb je het nu opgelost? Hij klopt in mozilla nu ook dat deed ie gisteren nog niet. :) Maar even over die resolutie javascript.

• Gaafy
Je kan de resolutie wel in PHP krijgen.
Dan moet je een door javascript uitgeschreven plaatje aanroepen in een php script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!-- Teller plaatje -->
    <div class="teller">
    <script language="JavaScript"> 
       <!-- Verberg JavaScript voor oude browsers 
       pagina = escape(document.location.href); 
       ref = escape(document.referrer); 
       if ((ref == "") || (ref == "undefined")) { ref = "bookmark"; } 
       ss = screen.width + "x" + screen.height; 
       sc = (navigator.appName.indexOf("Microsoft") > -1) ? screen.colorDepth : screen.pixelDepth; 
       avail = (window.innerWidth)?window.innerWidth:(document.body.clientWidth)?document.body.clientWidth:0;
       src = "weblog/scripts/stats.php?pagina=" + <?php print("$id"); ?> + "&ref=" + ref + "&avail=" + avail + "&ss=" + ss + "&sc=" + sc; 
       src = "[img]\""[/img]"; 
       document.write(src); 
       // Stop het verbergen --> 
    </script>
    </div>

In stats.php schrijf je het weg in een sessie, in index.php doe je een refresh en voila!

Verwijderd

Gebruik nou gewoon javascript, daarmee kun je óók gewoon kiezen welke stylesheet je wilt gebruiken.

Dit doet me denken aan een uitspraak van RM-rf, over PHP apen.
Waarom zou je iets server-side willen oplossen als het client-side ook kan, en dat is meestal nog sneller ook.

• Gaafy
Het lukt mij niet alleen met javascript.
Ik moet namelijk ook de plaats van 1 divje aanpassen. Daarom heb ik nu alle css eruit gehaald, en ben weer helemaal terug bij tabellen.
Pagina: 1