Grotere casefan plaatsen in Chieftec kast ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik zou graag één grotere casefan vooraan in m'n Chieftec Silver DX-01SL-D willen plaatsen.
Voor wie deze kast kent, weet ook dat er standaard casefans-houders in zitten voor een afmeting van 8cm.
Momenteel heb ik achteraan 2 Enermax UC-8FAB casefans zitten die ik op het laagste toerental heb gezet, zodat ook het geluid werd verlaagd :)
Vooraan had ik ook een Enermax UC-8FAB geplaatst, maar spijtig genoeg maakte deze casefan meer lawaai dan achteraan in de case.
Daarom vroeg ik mij om of ik beter af ben met een grotere casefan of met een nog stillere 8cm casefan, al denk ik bij mezelf dat, dat laatste moeilijk te vinden zal zijn :)
Indien ik ga voor een grotere casefan hoe moet ik die dan plaatsen zonder mijn nieuwe kast te beschadigen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op donderdag 18 april 2002 21:13 schreef Moris het volgende:
Ik zou graag één grotere casefan vooraan in m'n Chieftec Silver DX-01SL-D willen plaatsen.
Voor wie deze kast kent, weet ook dat er standaard casefans-houders in zitten voor een afmeting van 8cm.
Momenteel heb ik achteraan 2 Enermax UC-8FAB casefans zitten die ik op het laagste toerental heb gezet, zodat ook het geluid werd verlaagd :)
Vooraan had ik ook een Enermax UC-8FAB geplaatst, maar spijtig genoeg maakte deze casefan meer lawaai dan achteraan in de case.
Daarom vroeg ik mij om of ik beter af ben met een grotere casefan of met een nog stillere 8cm casefan, al denk ik bij mezelf dat, dat laatste moeilijk te vinden zal zijn :)
Indien ik ga voor een grotere casefan hoe moet ik die dan plaatsen zonder mijn nieuwe kast te beschadigen?
als je zelf gekeken had had je kunnen zien dat dat niet kan... er zitten geen gaten op bijv 90mm plekken.. dus moet je of boren of maar een 80 mm werken

blup

Verwijderd

beetje modden geeft nix, tenzij je je chieftec helemaal heel wilt houden :)

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Wanneer ik de casefan-houder eruit haal heb ik plaats om een casefan van 9cm of 10cm te plaatsen.
Dit kan ik dan netjes doen met stevige dubbelzijde tape ronde de casefan om dan op die manier netjes tegen de ventilatieopening te drukken.