[Access] AutoNummering in een selectieQuery

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
Hoi,

Ik heb een gewone selectie query.
Maar ik wil dat er een veld aan de query wordt toegevoegd, waarin een oplopend getal (net zoiets als AutoNummering) staat.

Als ik de query nog eens draai, moet het oplopende getal wel weer gewoon bij 1 beginnen.

Iemand een idee hoe ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4283

Gewoon een al bestaand autonummerings veld toevoegen aan de Query. Da's de enige manier lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
Maar hoe doe ik dat?

Ik draai de query en dan wil ik dus in bijv. het eerste veld een oplopend getalletje. Als dat een echt AutoNummerings veld is, hoe krijg ik die daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
kick ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42281

Waarom wil je dit?

Je kunt het aantal records uitvragen met een count-query, en als je bijvoorbeeld het 17e record wilt uitvragen dan heeft Access daar ongetwijfeld een property voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
De reden dat ik dit wil, is dat een opdrachtgever van mij een rapportage wil hebben waarbij de item's zijn voorzien van een oplopend getal.

Waarom ze dat willen weet ik niet, maar ik moet me aan hun opmaak houden.

Het intreseert mij ook niet zo veel hoeveel item's er in de query zitten, alleen dat het erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Op vrijdag 19 april 2002 12:47 schreef chicky het volgende:
De reden dat ik dit wil, is dat een opdrachtgever van mij een rapportage wil hebben waarbij de item's zijn voorzien van een oplopend getal.
Gebruikt dit rapport een layout in MS-Access of genereer je hier puur de recordset? Indien je een layout in Access gebruikt kun je hier nl. een veldje in opnemen met een regelnummer.

Dan ben je ook klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Als het inderdaad in een Access rapport moet, dan voeg ik altijd in de bronquery een veld toe met altijd waarde 1 en in het rapport maak je dan een Running Sum van dat veld.
Dan rekent Access het mooi voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
Op vrijdag 19 april 2002 23:20 schreef Lister het volgende:
Als het inderdaad in een Access rapport moet, dan voeg ik altijd in de bronquery een veld toe met altijd waarde 1 en in het rapport maak je dan een Running Sum van dat veld.
Dan rekent Access het mooi voor je uit.
Kan je hier een kleine voorbeeldje van geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
De query ziet er dan als zoiets uit:
code:
1
2
SELECT tblTest.strTestNaam, tblTest.strTestOmschrijving, 1 AS lngTeller
FROM tblTest;

In je rapport zet je veld lngTeller dan gewoon als textbox er in en zet je de property Running Sum van dat veld op "Over all" om een teller te krijgen voor alle records.
Als je het wil groeperen kan je hem ook op "Over group" zetten, dan begint hij bij elke groep weer met 1.
Pagina: 1