Toon posts:

Liteon 24 fikker en CD text probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag probeerde ik eens voor 't eerst een audio cd'tje *met* een titeltje (cd text) met m'n liteon 24x fikker te branden. Helaas blijft Nero (laatste versie later ook geprobt) bij de leadin hangen (5 min. vond ik wel erg lang namelijk voor een leadin), een hard reset is noodzakelijk...
Audio CD zonder CD text fikken is wel altijd mogelijk, erg raar allemaal...
Iemand een suggestie??

Jeff.

Bij de weg, weet iemand hoe ik handmatig m'n brander kan laten stoppen met branden (emergency stop)?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In de laatste versie van Nero kan je ook kiezen voor Disc At Once/96 als brandmethode... misschien niet aan gedacht? (ik meen dat CD-Text/CD-G namelijk in die 96-byte SubChannel gebieden geschreven moet worden.)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat ie blijft hangen, dat klopt toch niet???
Kan jij wel gewoon audio cd's fikken met cd text in nero?

Jeff.

• Sfynx
  • Niet online
Nog nooit CD-Text aangezet. Ik ge het nu even proberen op mijn 24x Lite-ON ;) keep you informed :)

Verwijderd

Topicstarter
OK cool!

In principe heb ik alleen een titeltje meegegeven bij de CD text optie, de tracks zelf heb ik geen namen meegegeven.
Ik heb het zowel in Win NT als Win 2000 geprobt (dual boot). Elke keer zelfde resultaat...

Jeff.

• Sfynx
  • Niet online
Nou, hier gaat ie uitstekend... :? :? Misschien een oudere IDE-chipset driver die opspeelt ofzo? :( Ik draai Windows XP btw...

Verwijderd

Topicstarter
Errug vaag allemaal, want voor de rest brand ie prima...
In ieder geval bedankt voor het proberen!
Zal 'm anders eens op een andere compu probben..
Kan jij trouwens ook niet lager dan 8x fikken?

Ps. Als iemand anders suggesties heeft, dan hoor ik het graag..

• Sfynx
  • Niet online
Hm. Kan m bij CD-R's inderdaad niet lager dan 8x instellen. Niet dat ik dat wil hoor, daar heb k m niet voor gekocht ;) Bij CD-RW's kan dat wel, ik heb nog n aantal 4x "low speed" CD-RW's liggen, wara ik dan alleen 2x en 4x mee kan kiezen, bij de high-speed CD-RW die erbij zat kan k dan tot 10x... :)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Ik heb precies hetzelfde probleem! Wanneer ik met mijn Liteon 12/10/40 een Audio-cd ga branden in Disc At Once modus met CD-Text, dan loopt de pc vast na de lead in (als je burnproof uitzet, dan staat er "buffer underrun" en komt het systeem even later weer beschikbaar)
Voor zover ik weet kan je of Track At Once of CD-Text uitzetten om het probleem te omzeilen.

Windows2000 en WindowsXP hebben dit probleem. Win98 op een een of andere manier niet.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Heb een liteon 12x10x32 en ik heb nog NOOIT problemen gehad met branden, (0 cd's mislukt en ik brand er tamelijk veel) cdtext brandt ie ook gewoon.
Pagina: 1