Pioneer DVD speler met Aristona TV

Pagina: 1
Acties:

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Topicstarter
Als ik mijn Pioneer DV343 DVD speler aansluit op mijn Aristona 70WA8414 breedbeeld TV, kan ik op de DVD speler kiezen uit 4:3 en 16:9.
Bij 4:3 is het beeld natuurlijk k*t, omdat het op een breedbeeld tv wordt afgespeeld, en is de ondertiteling ook niet waar 'ie moet zijn.
Als ik 'm instel op 16:9 is het beeld op zich prima en de ondertiteling ook goed, maar verspringt de TV telkens van 16:9 naar de instelling 'Breedbeeld'. Ik heb alles al geprobeerd, maar niets helpt. TV opgestuurd naar Philips, die kunnen nix vinden.
De DVDspeler heeft op andere TV's nergens last van.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 21:00 schreef Hatsekie_D het volgende:
verspringt de TV telkens van 16:9 naar de instelling 'Breedbeeld'.
Is 16:9 niet hetzelfde als breedbeeld?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Op donderdag 18 april 2002 21:35 schreef alfabetje het volgende:

[..]

Nee, bij breedbeeld verkracht de tv het beeld zo dat het 100% in beeld past(hierbij krijg je van de dikke koppen), bij 16:9 past het beeld niet helemaal op de tv, aan de onderkant en bovenkant zit een reep beeld dat dan buiten beeld valt. Hierbij blijft het beeld normaal, zodat je geen uitgerekt beeld krijgt.

--

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 18 april 2002 21:35 schreef alfabetje het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• potatox

potatox

unz unz unz

Op donderdag 18 april 2002 21:43 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde.
Volgens mij niet hoor, op mijn breedbeeld tv kan ik kiezen uit 19:6 of breedbeeld en het is echt niet hetzelfde (zie mijn reply bovenaan)

--

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 21:44 schreef _PoTaToX_ het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, op mijn breedbeeld tv kan ik kiezen uit 16:9 of breedbeeld en het is echt niet hetzelfde (zie mijn reply bovenaan)
Dit bedoelde ik ook maar even te zeggen :)

• potatox

potatox

unz unz unz

Het gaat over een Aristona TV dus. mmmm ik heb ook een Aristona breedbeeld tv en een Pioneer444(nieuwer model) en bij gaat ie ook automatisch op breedbeeld. Als een DVD film een beeldformaat van 16:9 heeft gaat mijn TV ook automatisch op 16:9 staan, is de DVD 2:23:1 ofzo iets :) dan gaat ie op breedbeeld staan. Dat is gewoon normaal want als je die film van 2:23:1 op 16:9 afdraait dan gaat het beeld zich enorm uitrekken en is dat gewoon niet meer mooi. Ik kan het gewoon afzetten door op de afstandbediening onderaan op dat knopje van beeldformaat te klikken :)

--

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Ik kan het gewoon afzetten door op de afstandbediening onderaan op dat knopje van beeldformaat te klikken :)
En dát is nou juist het probleem.... ik kan op dat knopje drukken wat ik wil.... hij blijft dan ook 10 seconden goed staan maar vervolgens springt 'ie doodleuk weer op breedbeeld.
Inclusief zwarte balken dus.

• potatox

potatox

unz unz unz

Op donderdag 18 april 2002 22:03 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

En dát is nou juist het probleem.... ik kan op dat knopje drukken wat ik wil.... hij blijft dan ook 10 seconden goed staan maar vervolgens springt 'ie doodleuk weer op breedbeeld.
Inclusief zwarte balken dus.
mmm dat is vreemd, het automatisch springen van de eerste keer op breedbeeld is nog wel logisch maar als je daarna je beeldformaat niet op automatisch gaat zetten, maar b.v op 16:9 dan MOET ie op 16:9 blijven staan! Dit kan alleen maar weer terug veranderen als je het weer op automatisch zet.

--

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 22:08 schreef _PoTaToX_ het volgende:

[..]

mmm dat is vreemd, het automatisch springen van de eerste keer op breedbeeld is nog wel logisch maar als je daarna je beeldformaat niet op automatisch gaat zetten, maar b.v op 16:9 dan MOET ie op 16:9 blijven staan! Dit kan alleen maar weer terug veranderen als je het weer op automatisch zet.
Tja.... er MOET wel meer! :) Hij DOET het alleen niet!
Ik baal er ook nogal van, helemaal omdat 'ie nu al 4 weken weg is en er nog nix aan gedaan is.... :(

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Euh bij sommige films blijf je altijd die zwarte balken houden. 1.81:1 anamorphic is volledig beeldvullend terwijl je bij 2.33:1 anamorphic zwarte balken ziet. Als de film anamorphic is dan schakelt de beeld automatisch naar breedbeeld stand wanneer de dvd-speler via scart aangesloten is.

• Kiki
En ik snap niet wat je bedoelt met 16:9 en breedbeeld? Het zijn beide dezelfde termen. Je hebt smart zoom, 4:3, zoom, breedbeeld en dan nog een tussenstand 14:9 als ik me niet vergis op sommige tv`s.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 23:14 schreef Kit-Lin het volgende:
En ik snap niet wat je bedoelt met 16:9 en breedbeeld? Het zijn beide dezelfde termen. Je hebt smart zoom, 4:3, zoom, breedbeeld en dan nog een tussenstand 14:9 als ik me niet vergis op sommige tv`s.
Zoals ik al zei: dat is dus NIET zo, ik heb de TV hier nu niet meer staan dus, maar voor zover ik mij kan herinneren heb ik Automatisch, 16:9, 14:9, 16:9 ondertitel, Breedbeeld, 4:3
(16:9 != Breedbeeld) dus.
En die zwarte balken hoort de TV automatisch weg te werken.
Hij doet het trouwens ook met alle DVD's, ook die waar 16:9 achterop de hoes staat.

• Kiki
Maar heb je ook naar de aspect ratio van de films gekeken?
Films zoals Armageddon zul je altijd zwarte balken zien alleen dan veel minder in vergelijking met een 4:3 tv.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Bij films die volgens de hoes 16:9 moeten zijn, verspringt het beeld ook naar de instelling 'Breedbeeld' met de bijbehorende zwarte balken boven en onder :(

Zelfs dus als ik de DVD-speler instel op 16:9.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 17:46
Je zou eens in het menu van de TV kunnen kijken.
Ik heb een Sony WEGA breedbeeld, en in het menu kan je ergens instellen of die het beeldformaat automatisch steeds moet aanpassen, zoja dan switched ie zelf steeds. Zet je deze functie uit dan zou je gewoon met de formaat-toets op je ab het juiste formaat moeten kunnen kiezen zonder dat de TV dit weer (terug) veranderd.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-03 11:46
Ehm als een film in 2.35:1 is, is ie zelfs op een breedbeeld tv niet beeldvullend. Als jij je tv dan toch op een beeld instelt dat de zwarte balken weg zijn, waardoor overigens alles in de hoogte uitgerekt is (lange hoofden), dan zal je tv door de automatische instelling die hij doorkrijgt van de scart van je dvd weer verspringen naar de stand waarbij je boven en onder kleine zwarte balken ziet.

Kan je trouwens bij je setup menu van je tv die automatische zooi voor 't instellen van breedbeeld niet uitzetten?
Bij mijn sony 82 cm heb ik 'm ook aanstaan, omdat je er helemaal gek van wordt als je aan het zappen bent, hij verspringt continu van breedbeeld naar normaal, enz enz.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 13:10 schreef Charlie het volgende:
Je zou eens in het menu van de TV kunnen kijken.
Ik heb een Sony WEGA breedbeeld, en in het menu kan je ergens instellen of die het beeldformaat automatisch steeds moet aanpassen, zoja dan switched ie zelf steeds. Zet je deze functie uit dan zou je gewoon met de formaat-toets op je ab het juiste formaat moeten kunnen kiezen zonder dat de TV dit weer (terug) veranderd.
Werkt niet! :'(

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 13:13 schreef BaSsDruM het volgende:
Ehm als een film in 2.35:1 is, is ie zelfs op een breedbeeld tv niet beeldvullend. Als jij je tv dan toch op een beeld instelt dat de zwarte balken weg zijn, waardoor overigens alles in de hoogte uitgerekt is (lange hoofden), dan zal je tv door de automatische instelling die hij doorkrijgt van de scart van je dvd weer verspringen naar de stand waarbij je boven en onder kleine zwarte balken ziet.
Hier heb ik ook al aan gedacht, en de TV-monteur ook, maar hij heeft het kabeltje dat dit signaal doorgeeft in de scartkabel doorgeknipt (en die kabel was van me pa :() maar dat hielp niets. Het moet dus haast wel iets zijn met de TV denk ik.
Bij Philips kunnen ze alleen niets vinden en sturen ze 'm dus doodleuk na 3 weken weer terug zonder dat ze er iets aan gedaan hebben, ik zit inmiddels al 4 weken opgescheept met zo'n rommel-55-cm-waar-je-nix-op-aan-kunt-sluiten-tv :(
Oke, ik mag al lang blij zijn dat ik een leen-tv heb... ;(
Pagina: 1