[Delphi]Eval zoals Java?

Pagina: 1
Acties:

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Weet iemand of Delphi net als Java een Eval functie heeft?

Eval Evalueert een string, dus als in de string het volgende staat: "4+3+3+2" dan rekend hij het uit en is het resultaat: 12

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
Niet dat ik weet.... Ben het nog nooit tegengekomen en ik vermoed ook dat Delphi dat niet kent.

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bestaat niet.

Alhoewel.. het is natuurlijk wel mogelijk om een functie te maken die als argument een string pakt, waarin een som staat die berekent wordt.

Maar een echte eval (zoals ook in bijv php) bestaat niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor zover ik weet heeft java geen eval methode.. Javascript wel.. Waarschijnlijk heeft delphi dit niet. Een eval functie is eigenlijk alleen maar goed te implementeren in een geinterpreteerde taal zoals javascript of php. Dit komt omdat de parser/interpreter toch al ingeladen en aan het werk is en dan ook nog wel ff die evalstring er doorheen kan halen. Een gecompileerd programma zoals van delphi en java (ja, java.) zou dan weer een gehele parser of interpreter meegeleverd moeten krijgen..

Het is mischien een leuke oefening om ZELF zoiets in elkaar te zetten

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
je hebt gelijk.. het is idd javascript die eval heeft, en niet Java, my mistake.

Maar dan ga ik het zelf maar maken..
ik wou dat ik dat reguliere expressie controleer programma nog had die ik vorig jaar gemaakt heb :(

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Met regexen? Ik zou de controle van de string op een goede som stackbased doen :)

Maare, waarom met een string doen als je Integer.parseInt hebt?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

er zijn mooie componentjes te verkrijgen die (object)pascal kunnen interpreteren, variables maken, etc :)

http://www.torry.net

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1