Toon posts:

Zijkant beeld af en toe gegolfd :?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd maar af en toe (niet eens elke dag) dan komt er een golfing in mijn rechterzijkant van het beeld. Ook is het niet altijd even erg. In de ergste gevallen is een plaatselijke deuk soms wel 1 cm (naar links dus).

Als je dan met de balk op en neer schuift aan de rechterkant dan zie de balk op sommige delen recht en andere delen ineens naar links deuken. Het lijkt wel alsof dit wordt veroorzaakt door het beeld, want daar is heel erg lichtjes een horizontale balk te zien die op de hoogte waar hij zit een deuk naar links veroorzaakt.

Iemand die dit ook heeft en weet waar het door komt? De monitor is een LG795FT+. Ik heb geen magnetische apparatuur op minder dan een halve meter van mijn monitor staan.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

dat probleem had ik ook (ongeveer dan, en in mindere mate) met een ouwe 14" monitor.

Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door (plaatselijk) lichtere delen op je scherm te projecteren. Op de één of andere manier storen OF de electronen OF de magnetische velden ván die witte plek, je andere delen van het beeld.

Probeer eens van een ongeveer fullscreen wit vlak over te schakelen naar een fullscreen (of bijna fullscreen) donker vlak (bijv. donkerblauw/rood). Dan zal je zien dat het beeld van het witte vlak "groter" wordt geprojecteerd. Oftewel: je magnetische velden storen elkaar (intern, binnenin de monitor). Is waarschijnlijk verder niks aan te doen, de monitor zal wel wat ouderdomsverschijnselen beginnen te vertonen ;)

Is jouw probleem dus vooral wanneer je een wit vlak naar boven/beneden scrollt? Dan heb ik het tenminste goed begrepen :+ :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 23:07 schreef jwbagger het volgende:
dat probleem had ik ook (ongeveer dan, en in mindere mate) met een ouwe 14" monitor.

Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door (plaatselijk) lichtere delen op je scherm te projecteren. Op de één of andere manier storen OF de electronen OF de magnetische velden ván die witte plek, je andere delen van het beeld.

Probeer eens van een ongeveer fullscreen wit vlak over te schakelen naar een fullscreen (of bijna fullscreen) donker vlak (bijv. donkerblauw/rood). Dan zal je zien dat het beeld van het witte vlak "groter" wordt geprojecteerd. Oftewel: je magnetische velden storen elkaar (intern, binnenin de monitor). Is waarschijnlijk verder niks aan te doen, de monitor zal wel wat ouderdomsverschijnselen beginnen te vertonen ;)

Is jouw probleem dus vooral wanneer je een wit vlak naar boven/beneden scrollt? Dan heb ik het tenminste goed begrepen :+ :P
Nee gebeurt ook wel tijdens een beeld als bij een pagina als deze. Ik heb geen verband kunnen zien met bepaalde kleur op mijn scherm.

Als het ouderdomsverschijnselen zijn is er iets goed mis want ik heb deze monitor nog maar enkele weken!

Ik begin echt ziek te worden van CRT's, LG en teleplan. Dit is al mijn 3e LG795FT+ met problemen :(

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb zo'n bobbels in het beeld van mijn TV als ik hem aanzet en het is nogal koud.

Misschien is de omgevings temperatuur van invloed?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, gebeurd zowel na langere tijd als kortere tijd aanstaan.

Verwijderd

ik heb hier ongeveer dertig LG 775 jes staan die het allemala goed doen dus er IS een kansje dat als je boos naar de winkel loopt en de manager doodslaat met die monitor een verkoper je uit angst een andere LG meegeeft die het WEL goed doet.

deze is als ie 3 weken oud is een kwestie van retour verkooppunt.
want hij is stuk :)

Verwijderd

Wij hebben het hier ook gehad met alle Philips 107s monitoren. Blijkt dat het aan een te zwakke voeding ligt, niets aan te doen dus.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Op vrijdag 19 april 2002 15:54 schreef Gordijnstok het volgende:
Wij hebben het hier ook gehad met alle Philips 107s monitoren. Blijkt dat het aan een te zwakke voeding ligt, niets aan te doen dus.
Inderdaad die 107s'jes zuigen flink.
Die dingen waren gloednieuw trouwens :(

Verwijderd

Zo'n probleem had ik ook vroeger met m'n oude 15" sony. Eerst dacht ik dat ik een slechte svga kabel hebt, maar blijkbaar was dat niet het probleem. Gelukkig, want de datakabel zit vast op de monitor. Ook m'n videokaart had ik nagekeken, maar ik vond daar niks mis. Laatst probeer ik de power kabel wat te knoeien, en jah... het bleek dat het snoertje niet echt vast aangesloten was op de monitor. Tot nu toe heb ik geen meer problemen met m'n sony :) . Check eerst ff naar alle aansluitingen van je monitor. Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even wezen testen en het gebeurd idd vaker/meer als er in het beeld een overgang van donker naar licht zit.

Is dit nu een ouderdomsverschijnsel of iets waar elke CRT last van heeft?

Voorbeeld van een pagina waar ik het duidelijk zie:

http://www.pcvergelijk.com/

Mijn monitor is dus nog maar enkele weken oud.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
He niks over mijn 107S want die dingen rulen!. Of nou ja deze werkt nog steeds. Marum om terug te komen op het topic misschien staat er ergens een geluidsbox in de buurt of een ander magnetisch veldje ?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Nope, wel een midiset op een 65 cm, maar die is niet echt magnetisch of zo, ook nog een halogeen bureaulamp op 50 cm, ook die heeft bij dichterbij-verderaf zetten geen invloed...

Edit; zie jij (anderen) bij deze pagina toevallig ook niet een "deuk" naar binnen aan de rand van het beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand dit aub ff willen checken?

Verwijderd

1. Probeer een andere svga kabel (en andere stroomkabel)
2. Sluit je monitor naar een andere vidkaart
3. Als je 1 en 2 hebt al gedaan maar het probleem nog blijven, breng je monitor terug naar de shop en inruillen voor een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Een andere svga kabel kan niet, want hij zit vast in de monitor.

Mag ik uit je reactie opmerken dat jij geen deuken hebt op de pagina waar ik naar linkte?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Hij zei ook ANDERE STROOMKABEL dus check eerst of die goed vast zit, bij mn oude 14" kwam die soms ook eens los en d8 ik ook dat scherm stuk was.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 10:05 schreef JeeDee het volgende:

[..]

Nee gebeurt ook wel tijdens een beeld als bij een pagina als deze. Ik heb geen verband kunnen zien met bepaalde kleur op mijn scherm.

Als het ouderdomsverschijnselen zijn is er iets goed mis want ik heb deze monitor nog maar enkele weken!

Ik begin echt ziek te worden van CRT's, LG en teleplan. Dit is al mijn 3e LG795FT+ met problemen :(
Wat d8 je van de mijne???? een LG 17" CRT voor de 4e keer omgewisseld...... Ene keer valt ie uit en dan weer aan, de 2e deed ineens niets meer na het aanzetten (DOA!), op de 3e zat er een vette kras op van 6 cm en de 4e was hartstikke wazig.....!!!!
Een vriend (en tevens de beste monteur van Teleplan Etten-Leur) van mij heeft het probleem gefixed......... Nu is het perfect...
Had ik al die vrije dagen voor niets opgeofferd........
Slecht beleid die LG en Teleplan...(was trouwens van Teleplan Nijmegen die de monitoren slecht afgeleverd hadden)
Teleplan Etten-Leur is de beste (kan het weten, want heb daar ook gewerkt.)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 09:18 schreef JeeDee het volgende:
Een andere svga kabel kan niet, want hij zit vast in de monitor.

Mag ik uit je reactie opmerken dat jij geen deuken hebt op de pagina waar ik naar linkte?
Bij mij ziet alles goed.. geen vreemde beelden of golven. Gebruik je ook een andere vidkaart op je moederboord (multi monitor setupje)? Als wel.. kijk naar je BIOS, en probeer je je Stealth-3 als primary zetten.

Verwijderd

Nog een kleine aanvulling:
Als je durft, kun je je monitor openschroeven en kijk naar waar de kabel op je monitor zit aangesloten. Misschien zijn er wat draadjes loszitten.

Staat jouw monitor nog onder garantie, stuur hem gewoon terug naar Teleplan.

[grapje]
misschien zijn die golven een extra feature van je monitor :)
[/grapje]
Pagina: 1