Toon posts:

PS/2 poort modden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff de volgende vraag, ik wil op mijn Ga-6la7 een PS/2 poort voor m'n muis maken. Het probleem is dat het mobo een 4 pins connector heeft ( **** ) terwijl m'n poortje wel vier draadjes heeft maar opgebouwd is als **0*/*000 (bovenste/onderste) Iemand een suggestie??

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe oud is dat bord? :? Ik verbaas me hierover omdat mijn 486sx25 en 386sx16 beide al n PS/2 ingang hebben. Is het niet makkelijker om anders gewoon een adaptertje te kopen dat PS/2 naar serieel omzet? (die bestaan namelijk) Worden de (nu beetje in de steek gelaten) COM poorten nog eens gebruikt ook ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 18 april 2002 20:32 schreef MrBart het volgende:
ff de volgende vraag, ik wil op mijn Ga-6la7 een PS/2 poort voor m'n muis maken. Het probleem is dat het mobo een 4 pins connector heeft ( **** ) terwijl m'n poortje wel vier draadjes heeft maar opgebouwd is als **0*/*000 (bovenste/onderste) Iemand een suggestie??
Bekend probleem- er zijn idd 2 soorten PS/2 connector op AT mobo's.

Oplossing 1: zoek een PS/2 poort met de juiste connector (in grabbelton op beurs ofzo)

Oplossing 2: zoek een 4-pins connector en haal de draadjes uit jouw huidige connector en stop ze in de juiste volgorde daarin (zie mobohandleiding voor schema)

Oslik blyat! Oslik!