[PhotoSh 6.0] Donkere foto's

Pagina: 1
Acties:

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 10:19
Heb een niet al te goede scanner geleend van iemand omdat men zus er dringend een nodig had en mijne was kapot.
Nu vindt ze de ingescande foto's te donker... op de foto zelf is het niet zo erg
Is hier iets aan te doen, of komt het door de scanner :?

Als ze de brightness aanpast vindt ze de kleuren te dof, ze worden dan lichter...

Het zijn proffesionele poseerfoto's en vooral de overgang van de donkere achtergrond naar de haren zijn te donker, en de achtergrond zelf ook

Wat kan ik er aan doen?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je moet niet de brightness aanpassen, maar je moet proberen de kleurspreiding te vergroten dmv een contraststretch. Heb geen id hoe dat precies in fotoshop gaat. Bedoeling is dat je het complete bereik gebruikt.

ff gekeken in PS... image -> adjust -> levels ... Waarschijnlijk is de grafiek rechts erg laag.. Dat pijlte terug schuiven en desnoods wat met de andere 2 pielen tot je het gewenste resultaat hebt...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Het is een beetje leeswerk, maar dit is een perfect curves tutorial.

En als je het snel wilt doen, klik [image>adjust>levels] (of gewoon CTRL-L) en schuif het bovenste lichte pijltje naar links en het donkere pijltje naar rechts. Voor uitgebreidere info: Consulteer uw Photoshop manual (indien aanwezig) of lees de tutorial.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
als ik vlug een beetje resultaat wil hebben (omdat ik ze gewoon in een photogalleitje online pleurt) dan doe ik gewooin brightness EN de contrast.

als je alleen brightness gebruikt namelijk dan wordt zwart --> grijs. Met contrast kan je dat weer fixen.

maar levels etc is wat profi :) Oh en je kan ook bepaalde delen selecteren met quick mask.

Verwijderd

control m, en dan beetje spelen met de lijn.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 18 april 2002 20:45 schreef Flaman het volgende:
Oh en je kan ook bepaalde delen selecteren met quick mask.
Hoezo detailwerk :? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1