freesco printerservice restarten

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb dus een freesco router waar ik ook mn printer op heb aangesloten.. op de een of andere manier zit er nu een vertraging van een paar minuten tussen het geven van een printopdracht en het printen zelf.. ik zat zelf te denken dat er misschien iets corrupt is met die printservice.. omdat ik niet de hele pc wil rebooten vroeg ik me af of ik ook ff snel die printservice kan restarten. Weet iemand welk commando ik hiervoor moet gebruiken?

• Palomar
  • Niet online
ok, de printservice heet denk ik LPD.. maar hoe kan ik die restarten? (bij lpd --help staat het niet).

• Palomar
  • Niet online
weet niemand dit?

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

# killall -HUP lpd

:?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

iets als rc_lpd stop en rc_lpd start ?????

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 16:45 schreef Stormtrooper het volgende:
iets als rc_lpd stop en rc_lpd start ?????
dat is hem inderdaad, thnx :)

en killall -HUP lpd, zoiets had ik ook al geprobeerd maar het lijkt alsof er niks gebeurd.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wat dat betreft is die hele rc directory heel leuk opgezet. Bijna alle standaard diensten hebben in de rc directory een rc_.... file. Bijna alle losse paketten maken een rc_.... file aan in de rc subdir rcuser. En bijna al die rc_.... files hebben wel een stop en een start parameter. Ook leuk is dat als je nog bezig bent met het testen van een los pakket en je wilt dat deze niet standaard bij het opstarten van je FreeSCO doos opgestart wordt, je gewoon ff de bijbehorende rc_.... file uit je rcuser dir even naar de dir van het pakket (in packages) kunt moven.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 16:54 schreef Stormtrooper het volgende:
Wat dat betreft is die hele rc directory heel leuk opgezet. Bijna alle standaard diensten hebben in de rc directory een rc_.... file. Bijna alle losse paketten maken een rc_.... file aan in de rc subdir rcuser. En bijna al die rc_.... files hebben wel een stop en een start parameter. Ook leuk is dat als je nog bezig bent met het testen van een los pakket en je wilt dat deze niet standaard bij het opstarten van je FreeSCO doos opgestart wordt, je gewoon ff de bijbehorende rc_.... file uit je rcuser dir even naar de dir van het pakket (in packages) kunt moven.
he bedankt :) handig om te weten.. ik had al zo'n vermoeden dat rc_.. bestanden en directories iets met services te maken hadden maar wist niet dat je de service daarmee kon starten/stoppen enzo.. ik zat het met het LPD-commando te proberen (lpd -stop, lpd -restart etc.) maar dat wilde dus niet..

en misschien was dit een beetje een RTFM-vraag, maar ik kon in tutorials nergens iets vinden over het starten en stoppen van services (daemons heet dat toch of is dat iets heel anders?).. veel manual-sites vind ik een beetje onduidelijk werken.

anyway bedankt voor de tips. Ik weet nog niet of het printprobleem is opgelost, printen gaat vanaf mijn pc gewoon goed, maar als mn pa iets met printen zul je maar zo zien dat ie weer vaag gaat doen.. :? ('error, replace user' misschien >:) ;) )
Pagina: 1