Op donderdag 18 april 2002 20:30 schreef Xenith het volgende:
[..]
C++ is zeker een goede taal, maar voor beginners misschien wel lastig omdat het vrij cryptisch is. Maar PHP heeft een vergelijkbare syntax.
Hoe kom jij er bij dat Delphi WYSIWYG is? Ik denk dat Delphi zeker een goed begin is om te leren programeren. De taal (object pascal) is minder cryptisch dan C++ en je kan er zeker mooie dingen mee doen. De object inspector is alleen een hulp voor je maar je kan in je code ook alles weer gaan veranderen op bepaalde acties bijvoorbeeld. De overstap van pascal naar c is ook niet zo super groot lijkt mij.
Ik zelf ben pas begonnen met C++ en heb de meeste tutorials van deze site gedaan:
http://www.cprogramming.com. Het nadeel is dat de tutorials niet echt diep overal op in gaan dus een boek is wel beter denk ik.
Ik kan het verward hebben met een andere taal, diegene die het me ff uitlegde vertelde met het nl ff snel...
Maar, kun je in Delphi wel aardige programmaatjes maken? Ik wil de taal waar ik mee ga beginnen eerst gebruiken voor het beginnen met echt programmeren en daarmee wat programmaatjes maken.
Zou je bijvoorbeeld met Delphi een aardig soort makkelijke versie van 'kladblok' kunnen maken?
En heeft Delphi ook zulke 'extra' kosten aan software zoals C++?
Ik had gezien dat Visual Studio al meer dan $1000 kost

en dat heb je d8 ik toch wel nodig om in C++ te programmeren
En dat vond ik toch wel iets te duur, en dan heb je nog wel kazaa, maar ff buiten dat...