Freeware AC-3 encoden

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:27
Zijn er freeware utils te vinden waarmee je zelf 5.1 WAV-jes kunt maken van 6 mono WAV'jes?

Verwijderd

Die zijn er volgens mij wel, heb je al gegoogled?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 00:42

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Tijdje geleden (= maandje) heel hard gegoogled en ik heb er niet eentje gevonden. Dus volgens mij zijn ze er niet of waren ze er toen nog niet.

En Sonic Foundry Soft Encode is verre van freeware...

edit: 5.1 WAVjes? Bedoel je niet DTS ipv AC3?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Vinnienerd
Kheb net 2 uur lang geGoogled op
"AC-3 encoder" download
"AC3 encoder" download
AC-3 multiplexer
AC3 multiplexer download etc. etc.

Ik heb het dus over Dolby Digital. DTS is ook goed, maar dat is zeker niet in de verste verte backwards compatible met DB.

Verwijderd

freeware en/of opensource AV3-encoders bestaan niet, hier wordt namelijk keihard tegen opgetreden door het bedrijf die de copyrights op deze standaard bezit. :'(. Heel jammer, want anders hadden we inmiddels een opensource DVD authoring pakket (alle delen zijn er al, behalve de AC3-encoder).

Sorry, ik vrees dat je heftig zult moeten dokken en/of een Mac aanschaffen...

• Vinnienerd
Ook niet als ik een AC-3 DirectX plugin download?

Jammer.

In dat geval, wat is het goedkoopste programma dat 6 WAV'jes/whatever omzet in een AC-3 track...meer functionaliteit hoeft het niet te hebben :)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:05

joker1977

Tweakert

Bestaat inderdaad niet freeware. Sonic 5.1 kan het uitstekend, maar kost vele duizenden eurootjes, dus geen aanrader.....

Mocht je de noodzaak hebben om éénmaal wat te encoden, dan wil ik dat wel voor je doen, ik heb mijn gegevens je reeds per e-mail opgestuurd :)

(naar je email-adres in je profile)

• Vinnienerd
Bedankt voor je "gegevens" ;)
Pagina: 1