Toon posts:

Zon Breedband plus vraag over de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is die router echt nodig? ik bedoel kan ik hetzelfde bereiken met een hubje?
En nee ga aub niet beginnen over de basis config want ik wil daar juist vanaf (ik wil meer d/l speed:))

Verwijderd

wat heeft een router nou weer met downloadspeed te maken?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

goed uitgelegt ook wat je nu precies wil :(
hoe bedoel je over een hub :?
meer uitleg is mischien wel makkelijk.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niets maar de zonnet plus is wel 256kbs sneller en voor de plus zegt zonet dat je een router erbij moet nemen, maar ik twijfel of dat wel echt nodig is...

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor eventuele onduidelijke4 uitleg.

Ik wil dus het plus pakket van zonnet, omdat ik wat sneller wil d/l, maar volgens zonnet moet ik dan een router gaan kopen, en ik dacht dat routers er alleen voor dienen om meerdere computers aan te sluiten, maar volgens mij berijk je hetzelfde met een hub of netwerk kaart.
dus wil ik weten heb ik gelijk, dus heb ik die router nu nodig of niet? want die router kost 199 eurotjes en jah ik ben een arm studentje dus dat zit er even niet in.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt je internet ook prima delen met een hubje hoor ;).

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op donderdag 18 april 2002 20:16 schreef VAC het volgende:
en ik dacht dat routers er alleen voor dienen om meerdere computers aan te sluiten, maar volgens mij berijk je hetzelfde met een hub of netwerk kaart.
Dat klopt :). Wil je je internet over meerdere computers delen zonder router, dan moet je wel één computer aan hebben staan om de andere computers te kunnen laten internetten. Overigens is je downloadsnelheid altijd aan een maximum verbonden, onafhankelijk van het aantal computers.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap dat als ik 2 computers aansluit op 1 verbinding van 512 kbs dat ik niet op allebij de computers 512 kbs haal maar op allebij zo'n 250 (duh)
Maar goed nu is mijn vermoeden bevestigt dat een router gewooon een te duur uitgevallen hub is, maar kan je zonnet breedband plus gebruiken ZONDER router?

Verwijderd

Een router is alleen om meerdere netwerken in subnetwerken te verdelen. Een Hub is om de computers aan elkaar te verbinden dat heeft iig nix met meer downloadsnelheid te maken Als je zelf een netwerk hebt lijkt me een router een overbodige luxe( tenzij het een groot netwerk is.)

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik zou niet weten waarom je op Zonnet plus zonder router niet zou kunnen connecten.

• Kjev
Op donderdag 18 april 2002 20:28 schreef VAC het volgende:
...maar kan je zonnet breedband plus gebruiken ZONDER router?
Ja, uiteraard. Een router is wel een geschikte optie als je internet wilt delen.

Als ik je trouwens een tip mag geven: kijk ook eens naar andere providers, niet alleen naar Zon :).

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zon heeft nu een leuke aanbieding 1 jaar lang voor 54 euro

• Kjev
Op donderdag 18 april 2002 22:52 schreef VAC het volgende:
Als je meer waarde hecht aan downstream, is het wellicht een goede keus. Hecht je meer waarde aan upstream, dan kun je voor dezelfde prijs bij BBNed 512/256 krijgen :). Dat is een afweging die je moet maken.

Ik vind het overigens een beetje vaag, wat er bij Zonnet Breedband Plus gebeurt: je móet een router erbij kopen die je aanmeldt :?. Die overigens zo te zien niet een ingebouwde hub/switch heeft, zodat je als je je netwerk wilt aansluiten alsnog een hub/switch nodig hebt.

En die router wordt beheerd vanuit Versatel, met de mogelijkheid poorten open te zetten of dicht te doen (Configuratie 1 en 2), waar je dus zelf geen zeggenschap over hebt.. Ik vind het allemaal maar een beetje onduidelijk, en zou er persoonlijk denk ik niet voor kiezen (ook al vanwege de reputatie van Zon als niet zo'n goede gratis internet provider).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm kjev, daar heb ik eindelijk wat aan thanx :)
ik ga nu maar ff kijken naar andere providers dan, want dat router gezeik is onzin :C

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op vrijdag 19 april 2002 12:28 schreef VAC het volgende:
hmmm kjev, daar heb ik eindelijk wat aan thanx :)
ik ga nu maar ff kijken naar andere providers dan, want dat router gezeik is onzin :C
Volgens mij vat je het verkeerd op. Ik denk dat je nu een usb modem hebt. (klopt dat?) En voor plus heb je een ethernet modem nodig (die je natuurlijk wel kan tweaken als router >:) ) en misschien hebben ze bij zon gezegt dat dat een router is.

maw je hebt geen router nodig maar een ethernet modem. Het lukt niet met een usb modem. :+

.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 22:52 schreef VAC het volgende:
die router bij het BB plus abbo is tevens je ADSL modem
Geen router = geen internet.

en die router krijg je gewoon bij het installatie pakket
Op vrijdag 19 april 2002 12:33 schreef AkroBatik het volgende:

[..]

Volgens mij vat je het verkeerd op. Ik denk dat je nu een usb modem hebt. (klopt dat?) En voor plus heb je een ethernet modem nodig (die je natuurlijk wel kan tweaken als router >:) ) en misschien hebben ze bij zon gezegt dat dat een router is.

maw je hebt geen router nodig maar een ethernet modem. Het lukt niet met een usb modem. :+
Zonnet BB plus gebruikt geen alcatel modem maar een arescom netdsl1000 modem en router in 1 zonder tweak.

Verwijderd

Ik ben momenteel aan het overstappen naar Zon/versatel MET het oude alcatel modem van Nixstream. Volgens Zon moet dit met de juiste instellingen prima werken (ik hoef dus ook geen modem/router af te nemen)

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik ben nogal cheapass en heb de usb modem...
Pagina: 1