Toon posts:

[Gentoo] ADSL4Linux probleem met ppp0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL 4 Linux geinstalleerd op m'n Gentoo router, en nu krijg ik de error:
ppp0: error fetching interface information: Device not found
.....ppp0: error fetching interface information: Device not found.....ppp0: error fetching interface information: Device not found
Ik kan het modem pingen. en het is goed ingesteld. via het mxstream script.

Verwijderd

ppp0 device not found...

Heb je ppp wel geinstalleerd of gecopiled in de kernel?
Kijk daar eerst een naar...

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ja, ppp staat aan in de kernel, maar uit het submenu heb ik niks aangevinkt. het gaat trouwens om het alcatel ethernet modem.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Kan je misschien wat meer info geven over wat je aan het doen bent (commando), misschien het commando in verbose mode draaien etc etc..

Maar om eerlijk te zijn: h4x0ren dat modem en SIP Spoof gaan gebruiken :+

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Op donderdag 18 april 2002 21:37 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Kan je misschien wat meer info geven over wat je aan het doen bent (commando), misschien het commando in verbose mode draaien etc etc..

Maar om eerlijk te zijn: h4x0ren dat modem en SIP Spoof gaan gebruiken :+
waarom wil iedereen dat toch zo graag :?

1. je verliest de mogelijkheid tot trafficshaping
2. het is onmogelijk bepaalde masquerading modules te installeren op de NAT-software van de Alcatel modem

dat zijn voor mij al 2 hele belangrijke punten waarom ik het niet zou willen .. (je verliest je garantie ook maar dat boeit me niet zo want je kunt altijd weer terug ..)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
ok hier de info

Ik had een slackware 8 router draaien, die draaide al een poosje leuk, maar aangezien ik op m'n workstation Gentoo probeerde en dat veel sneller/stabieler vond, heb ik de stap gewaagd dit op m'n server te zetten.

Nu krijg ik echter geen verbinding meer met internet. Het gaat om het alcatel ethernet modem in combinatie met het mxstream basic abonnement via xs4all.

Na het installeren van ADSL4Linux zegt hij dat alles goed gaat, echter bij het verbinding maken krijg ik dus die error. ppp was geinstalleerd, en staat aan in de kernel. In het submenu wat daar uit voor komt heb ik niks aangevinkt.

pptp heb ik net geinstalleerd, nog geen ruk verder, zelfde error. ik snap er niks meer van :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 21:43 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

2. het is onmogelijk bepaalde masquerading modules te installeren op de NAT-software van de Alcatel modem

dat zijn voor mij al 2 hele belangrijke punten waarom ik het niet zou willen .. (je verliest je garantie ook maar dat boeit me niet zo want je kunt altijd weer terug ..)
dat heb ik dus nu als noodmaatregel, maar ik wil dus gewoon de router in laten bellen omdat me dat beter bevalt.

• Sjeeseend
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik had een vergelijkbaar probleem onder redhat. Op http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/linux/index.html
staat uitgelegd hoe je het handmatig kunt installeren. Daarna werkt het bij mij wel

• Jelmer
Op donderdag 18 april 2002 21:43 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Ja als je even verder leest heb ik het over SIP Spoof, neem daar eerst eens kennis van (zie sig) voordat je gaat blaten. Ik zelf heb hier thuis dus ook gewoon traffic shaping ed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 21:49 schreef Sjeeseend het volgende:
Ik had een vergelijkbaar probleem onder redhat. Op http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/linux/index.html
staat uitgelegd hoe je het handmatig kunt installeren. Daarna werkt het bij mij wel
dit had ik ook al geprobeerd, en werkte dus ook niet.:'(

• Jelmer
Maar als je de pp(t)pd nou eens met wat verbose opties start (debug kdebug 1; dat laatste getal zou je kunnen varieren tot 7 ofzo), wat zegt ie dan? (/var/log/messages)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Op donderdag 18 april 2002 21:50 schreef Jelmer Barhorst het volgende:

[..]

Ja als je even verder leest heb ik het over SIP Spoof, neem daar eerst eens kennis van (zie sig) voordat je gaat blaten. Ik zelf heb hier thuis dus ook gewoon traffic shaping ed.
right ok :)
wist niet dat dat kon.. maar evengoed..
dan heb je alsnog een PC nodig die het hele gebeuren routeert over het netwerk (tenzij je maar 1 PC hebt).. :) beetje omweg.

het neemt wel het hele PPTP gebeuren weg, da's wel voordelig. dan kun je in principe ook de combi ADSL+Freesco maken ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
dan geeftie geen output ook niet in de log en pppd word niet opgestart

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus dat sip spoofing ingesteld en kan niet eens een ip buiten m'n eigen netwerk pingen?? beetje raar.

ik vind het ook even helemaal niks, zeker omdat ik nu nat over nat moet gaan gebruiken
veel te veel gekut aangezien ik regelmatig wat verander in m'n configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat net nog even rond te kijken in de kernel en las ook iets over pppoe, is het niet zo dat dit meegecompileerd moet worden??? ik ben net even alles wat als module kan als module aan het maken. lijkt me toch wat handiger

• Jelmer
Uhhh.. met SIP Spoof heb je zeker geen NAT-over-NAT. Hooguit dat alleen je server NAT doet, maar je modem zeker niet. En als je niets buiten je eigen netwerk kunt pingen, heb je toch iets niet goed gedaan gezien het feit ik het hier inmiddels al weer 2 maanden zonder problemen hebt draaien.. Tevens gebruik ik voor apps als ICQ, IRC, KaZaa en MSN een SOCKS server, waardoor deze feitelijk direct met de buitenwereld communiceren.

PPoE heb je nodig als je Casema hebt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gedaan zoals het in jou handleiding stond, ik kon alleen bij routing 10.0.0.138 niet verwijderen omdat die ingebuik was door de browser

• Jelmer
Nee die moet je ook lekker laten zitten, net zoals de 127.0.0.1/32 (het moet er zo uit komen te zien als in het plaatje staat)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik bedoel dus deze:

Destination Source Gateway
10.0.0.0/8 10.0.0.0/8 10.0.0.138 eth0

• Jelmer
Maakt niet uit, lekker laten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
vaag, kan alleen 213.84.x.x niet pingen, mijn ip is 213.84.76.103 maar ik moet dan mijn server maar met SIP Spoofing laten draaien denk ik, zal nu ff me bootscripts enzow aanpassen en dan iptable scriptje bouwen :)

• Jelmer
Vreemd.. ik zit ook in die range (213.84.245.x) en kan jou gewoon pingen :? zou dus zweren dat het goed is gegaan, tenzij je netmask op 255.255.255.0 staat, dan kun je dus mensen in 213.84.76.* niet pingen..

btw, je Apache werkt ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat was dus me workstation waar je op zat te surfen :)
nu heb ik alles weer via me router lopen en het bevalt tot nu toe prima, zelfs irc logt weer binnen een minuut in :) en had inderdaad de subnetmask verkeerd staan, alles werkt nu prima :)

• Jelmer
Als je IRC 'snel' wil laten inloggen, moet je de volgende poorten op je internetwerkkaart -j REJECT geven: 113 (auth) en 1080 (socks). Scheelt een hoop wachten :)
Pagina: 1