Toon posts:

[ADSL/planet internet] Linksys router instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis heeft vandaag een linksys router (4 port switch) aangeschaft en wilde de router instellen, maar dat lukt hem niet. Alle instellingen staan goed.
Alle gegevens hostname, Ip adres, gebruikersnaam, wachtwoord ingesteld in de router maar nog steeds doet die het niet (geen verbinding met internet).
Ik ben er vandaag langs gegaan en inderdaad alles staat goed ingesteld.
Nu las (nu net in de search) dat men gebruik maakte van VPN verbinding, met als IP 10.0.0.138 pc1.
Kan ik dit gewoon instellen als vaste ip adres in de router of gaat dit niet werken.
Ik ben zelf niet zo op de hoogte van planet internet, dus ik weet er verder niet zoveel over.
Volgens mij gaat dat namelijk niet lukken om 10.0.0.138 pc1 te gebruiken omdat je alleen cijfers in kan voeren. :?

Iemand al een keer gelukt om een router zo in te stellen??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je kan ook die modem tweaken en dan met SIP-spoofing naar die router doen.

ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net informatie daarover opgezocht is er geen makkelijkere manier???

Maar het rare is men heeft een ander vast ip adres gekregen.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
mijn edimax router heeft het altijd gedaan tot eergisteren ... volgens mij hebben de providers wat aangepast zodat het niet meer goed werkt :(

...

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Heb je de laaste firmware geinstalleerd, want deze router werkt standaard niet met MxStream.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 20:15 schreef AwesomE het volgende:
mijn edimax router heeft het altijd gedaan tot eergisteren ... volgens mij hebben de providers wat aangepast zodat het niet meer goed werkt :(
Volgens mij komt dat door die vpn tunneling die ze daarvoor gebruiken. :(
Heb je de laaste firmware geinstalleerd, want deze router werkt standaard niet met MxStream.
Ja inmiddels gedaan, maar helaas zonder resultaat. :'(

Heeft iemand anders nog advies/tip om dit op te lossen.

Of moet die router weer terug worden gestuurd ??(als dat kan)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 22:06 schreef msoete het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat door die vpn tunneling die ze daarvoor gebruiken. :(
[..]

Ja inmiddels gedaan, maar helaas zonder resultaat. :'(

Heeft iemand anders nog advies/tip om dit op te lossen.

Of moet die router weer terug worden gestuurd ??(als dat kan)
Ik heb wat gevonden op inet dan eventuele een oplossing kan zijn, ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Maar ik denk wel dat dit gaat lukken.

Hier is de link waar ik het vond: http://www.koha.nl/nl/bits/linksys/mxstream.htm

je kan gewoon op die tabbladen klikken.

Maar even uitproberen dan........

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 16:30 schreef msoete het volgende:

[..]

Ik heb wat gevonden op inet dan eventuele een oplossing kan zijn, ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Maar ik denk wel dat dit gaat lukken.

Hier is de link waar ik het vond: http://www.koha.nl/nl/bits/linksys/mxstream.htm

je kan gewoon op die tabbladen klikken.

Maar even uitproberen dan........
Ik heb het inmiddels al eens uitgeprobeerd en hij werkt dus!!!!!!!!!!!!! :)

Verwijderd

Is er ook een site waar de beschrijving van de E-tech router staat, ik heb namelijk alles ingesteld zoals het moest en nog krijg ik geen verbinding, reactie svp zo snel mogelijk aangezien ik met een collega aan de telefoon zit die 2 uur rijden weg zit en speciaal daarvoor daarheen is gegeen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Op donderdag 13 juni 2002 13:28 schreef Wirret het volgende:
Is er ook een site waar de beschrijving van de E-tech router staat, ik heb namelijk alles ingesteld zoals het moest en nog krijg ik geen verbinding, reactie svp zo snel mogelijk aangezien ik met een collega aan de telefoon zit die 2 uur rijden weg zit en speciaal daarvoor daarheen is gegeen.
Alle el-cheapo huisroutertjes gaan op dezelfde manier....
Zolang je maar IP, gateway en DNS goedzet (kabel)
en IP/vpn server/loginpass/pptp (adsl) aanzet...

Overigens, op de link hierboven een aanmerking:
Connect on demand..
Die wel aanzetten! Dan maakt ie tenminste opnieuw verbinding wanneer nodig :)

Ik heb meerdere routers geconfigged, zowel kabel als ADSL.
Linksys, E-Tech, Sercom, Lightning, Sitecom enz.

Zolang je maar weet waar je mee bezig bent is het in no-time gefixed.
Zolang je maar zorgt dat de router PPTP onderstuent (nodig voor adsl, wil nog wel eens niet werken bij oudere routers) en zorgt dat er de nieuwste firmware op staat kan je het in 5min werkend hebben.

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alleen de 8 poorts versie en ik kan nergens een firmware upgrade daarvan vinden die PPTP ondersteuning aan mijn router geeft. Wel voor de BEFSR41 maar dat wil het programma niet uploaden naar m'n router, en lijkt me zelf ook niet echt verstandig.

Iemand enig idee?
Pagina: 1