Exchange 5.5 naar Notes R5 Migratie

Pagina: 1
Acties:

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 14:38
Aangezien het bedrijf waar ik voor werk is overgenomen door een ander bedrijf staat er een migratie op het programma van Exchange 5.5 naar Notes R5 :(.

Nu hebben onze vrienden van het andere bedrijf al e-mail adressen aangemaakt in Notes en heeft iedereen de Notes R5 client geinstalleerd gekregen. Waar echter nooit rekening mee is gehouden is dat er ook nog data op de mail server en in de Outlook PST bestanden staat.

Wie heeft tips om de data en bijv calenders en contacts te migreren naar Notes R5. In sommige gevallen gaat het om meer dan 1,5GB aan data per gebruiker, per pst file.

Specs!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe bij IBM kijken http://www.lotus.com/home.nsf/welcome/newstory1 kun je gelijk de 40% korting incasseren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

Op donderdag 18 april 2002 19:53 schreef Mark het volgende:
Cewl, eindelijk een verstandig bedrijf ;)
Wat ben ik blij dat de meeste bedrijven toch andersom werken. Sorry hoor, maar ik vind de notes client zo'n vies ding als mailtool. Dat het als groupware goed werkt is leuk, maar voor mail is het een eng ding

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 14:22
Op donderdag 18 april 2002 20:38 schreef Traag het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat de meeste bedrijven toch andersom werken. Sorry hoor, maar ik vind de notes client zo'n vies ding als mailtool. Dat het als groupware goed werkt is leuk, maar voor mail is het een eng ding
Vergeet niet dat de Notes client ook niet gemaakt is voor alleen Groupware. De Groupware oplossing die je daar ziet is een applicatie welke in Lotus notes gebakken is. Als de interface/functionaliteit je niet bevalt kun je zo een nieuwe bakken.

• Johnny E
Bedankt voor de reacties, persoonlijk sta ik nog niet te springen over de migratie, notes vind ik persoonlijker minder als mail client dan Outlook maar das puur een mening.

Exchange vind ik ook eenvoudiger op te zetten en te beheren maar dat zal wel wennen worden, ik ga me in ieder geval goed voorbereiden en de rest van mijn team ook voorbereiden.

Specs!

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Mooi toch, als 't wat pittiger te installeren/beheren is. Dan weet je tenminste waar je voor betaald wordt :)

• Johnny E
En ik maar denken dat lui zijn in de functie omschrijving van iedere IT-er staat.>:)

Specs!

Verwijderd

MS Exchange is leuk, Notes is leuker. Laat Windows eens een keer flink crashen, en met Notes kan je met een kale installatie van Windows alles alweer draaien... En wat dacht je van de updates? Bij Notes zit alles in één file, zelfs om hem te reversen...

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

De goeie tips zijn al gegeven ziek ik... Nog een kanttekening, van Lotus Domino beheren wordt je een stuk luier dan van Exchange... Het beheer is een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend, maar net als met alle andere dingen: alle begin is moeilijk...

Succes! ;)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Pagina: 1