Debian geen ftp-downloads?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb gisteren ook maar eens debian geinstaleerd op de pc van mijn vriendin. Echter loop ik nu tegen een probleem aan.
Op het moment dat er iets van een ftp-server gedownload moet worden word de download geweigerd (krijg constant een time out) dit gebeurd bij alle ftp-servers. Ook alle downloads die ze probeerd te doen via Knapster of Napshare lopen uit op niets (terwijl de zelfde downloads bij mij wel zonder problemen binnenkomen)
Downloaden via http is geen probleem :?

Internet verbinding krijgt ze via mijn pc (debian) die dmv een alcatel usb aangesloten is op het net.
Als ik kijk naar de data doorvoer als ze een ftp server benaderd valt deze geheel terug naar 0 (via gkrellm)

Wat kan er hier aan de hand zijn :?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
passive ftp geprobeerd?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het kan zijn dat ze geen passive-ftp gebruiken. (passive-ftp is een instelling ergens diep in het programa op de client...)
Om "normaal" ftp toe te laten moet je speciale kernel modules laden.
Kijk eens met "lsmod" of ze al geladen zijn.
ip_conntrack_ftp
ip_nat_ftp
(Post de uitvoer anders hier)

Verwijderd

Hmmm... Wordt ftp wel geproxied? Geen firewall op jouw pc. Probeer anders eens FTP via HTTP proxy?

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

FTP (de active variant), en waarschijnlijk een aantal p2p sharings progs vereisen dat er van de server een connectie terug naar je computer wordt gemaakt... Dat moet je firewall/NAT software wel snappen.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
oke dis de output van lsmod op mijn pc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Module          Size  Used by    Tainted: P  
ppp_synctty      5184   1  (autoclean)
ppp_generic     17448   3  (autoclean) [ppp_synctty]
slhc              4384   0  (autoclean) [ppp_generic]
NVdriver          944896  10  (autoclean)
ipt_LOG          3168   7  (autoclean)
iptable_mangle      2112   0  (autoclean) (unused)
iptable_filter      1728   1  (autoclean)
usb-uhci           21860   0  (unused)

En dit is de output van haar:
code:
1
2
Module          Size  Used by    Tainted: P  
NVdriver          945408   10    (autoclean)

Verwijderd

kijk es in je /var/log/messages en/of syslog om te zien of er niets geweigerd wordt. Verder kijk es naar je iptables om te zien of alle regelgeving wel goed is. Verder hoort er op jouw(firewall) pc de modules wel goed geladen te zijn, en dat zijn ze volgens jouw lsmod niet.
ip_nat_ftp, ip_conntrack_ftp horen als het goed is allebei ook geladen te worden. (Staan bij mij nog wel wat meer firewall/gateway modules in).
Anders even een nieuwe kernel compilen, waarin alles netjes is gecompileerd :) mijn kernel config voor 2.4.18
Pagina: 1