Ik heb een vraagje, ik ben nog steeds modemgebruiker 56k, dus ik zou het wel handig vinden als de grootte aangegeven word bij de downloads in de meuktracker, is dit mogelijk?
Je kunt de download toch starten, dan zie je hoe groot ie is 
Niet dat ik het een slecht idee vind hoor
Niet dat ik het een slecht idee vind hoor
Wellicht is met PHP mogelijk om snel server-side te checken hoe groot een file is, anders zie ik deze feature niet snel verschijnen. Als ik een software update post heb ik geen zin om een file van een paar MB te downloaden op m'n ISDN verbinding. Er zullen meer meukposters zijn die daar zo over denken (met als gevolg dat er minder updates zou komen en daar wordt niemand blijer van).
je hoeft 'm toch niet helemaal te downloaden?Op donderdag 18 april 2002 18:52 schreef Femme het volgende:
*knip Als ik een software update post heb ik geen zin om een file van een paar MB te downloaden op m'n ISDN verbinding. *knip
Bij 95% van de downloads kun je meteen zien hoe groot ze zijn.
misschien handig dat als het bij de download staat, dat het er dan wel bij gezet wordt en anders iets van onbekend.
Heb je wel gelijk in. Als de size van de download bij de bron erbij staat. Zou het opzich wel kunnen. Maar meestal meuk ik op me werk via ISDN en een brakke proxy, dan voel ik er weinig voor om eerst te moeten downloaden.Op donderdag 18 april 2002 18:52 schreef Femme het volgende:
Wellicht is met PHP mogelijk om snel server-side te checken hoe groot een file is, anders zie ik deze feature niet snel verschijnen. Als ik een software update post heb ik geen zin om een file van een paar MB te downloaden op m'n ISDN verbinding. Er zullen meer meukposters zijn die daar zo over denken (met als gevolg dat er minder updates zou komen en daar wordt niemand blijer van).
het is ook niet de bedoeling dat jullie meer werk krijgen
, maar misschien is het idd een idee om het met een script uit te lezen, maar aangezien ik geen programmeur ben 
Geplaatst door PluueeR - vrijdag 19 april 2002 09:05
quote:
Op donderdag 18 april 2002 18:52 schreef Femme het volgende:
Heb je wel gelijk in. Als de size van de download bij de bron erbij staat. Zou het opzich wel kunnen. Maar meestal meuk ik op me werk via ISDN en een brakke proxy, dan voel ik er weinig voor om eerst te moeten downloaden.
Hier een niet-ISDN-ende meuker. Soms staat idd vermeld wat de grootte is van de download op de site waar de link vandaan wordt getrokken. Dit is meer uitzondering dan regel. Ik wil het in het vervolg best aangeven. Als ik er voor moet downloaden, dan doe ik het niet. Er moet toch WAT te raden overblijven
als je dan b.v. met php checkt wat de filesize is,
weet je ook meteen of de link nog werkt
en er eventueel een rood stipje achter zetten alsie kapoet is
wel de time-out een beetje fatsoenlijk houden dan
weet je ook meteen of de link nog werkt
en er eventueel een rood stipje achter zetten alsie kapoet is
wel de time-out een beetje fatsoenlijk houden dan
//
Volgens mij kun je de bestandsgrootte niet zo heel makkelijk controleren in PHP... Bij de functie 'filesize' staat het volgende:
Maar da's natuurlijk een PHP-verhaal... Laamaar, misschien kan het wel.This function will not work on remote files; the file to be examined must be accessible via the server's filesystem.
Als nou het modje die het bericht in /etc plaats er nou even opklikt dan ziet hij hoe groot het bestand is.
FF annuleren klikken en dan kan hij het formaat gewoon erbij posten (scheelt weer een hoop voor de rest van de psdn- isdn-ers
FF annuleren klikken en dan kan hij het formaat gewoon erbij posten (scheelt weer een hoop voor de rest van de psdn- isdn-ers
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Pagina: 1