Toon posts:

Iets maakt mijn pc traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord MSI KT3 Ultra + XP1900 proc + 256mb 333mhz geheugen gekocht. Allemaal ingebouwd maar nu lijkt het alsof hij niet op z'n optimale snelheid loopt.
In 3dmark 2001 haal ik maar een score van 2491 en in quake3 haal ik op 1024x768 32bit maar 62fps.
Ik heb toen de standaard bios settings nog een keer gedraaid, daarna haalde ik in quake3 met dezelfde settings 97 fps dat was een stuk beter, maar toen ik daarna 3dmark nog een keer draaide was het weer afgelopen met de lol, weer dezelfde score en in quake3 daarna ook weer gewoon 62fps.
Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Ik heb verschillende detonator drivers al geprobeerd maar die maken geen verschil, ook heb ik al de nieuwste VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Ook dit maakt geen verschil.
Ik weet dat mijn computer niet optimaal loopt door mijn Hercules Geforce2mx maar ik heb gezien dat ik 98fps in quake3 moet kunnen halen. Dus als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag. :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Is dat laag :? 1024x768 32bit maar 62fps

Dat is snel ;)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Welke windows gebruik je?

D'r is een 60 hz limit in 2k/XP... daarvoor moet je even een regfix voor downloaden (zie meuktracker op tweakers.net)

Edit: http://www.tweakers.net/meuktracker/1085

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 18:21 schreef zmn het volgende:
Is dat laag :? 1024x768 32bit maar 62fps

Dat is snel ;)
Niet snel genoeg voor een xp1900 met 333mhz geheugen.
Ik haalde met mijn celeron850 nog wel zo'n score.

Ik draai win2000 ik zal die patch eens ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dat programmaatje niet gedraaid hij geeft de onderin zo'n schermpje de melding: "The program was unable to read your display adapter setup information"
Hij staat wel boven in beeld Geforce2mx/400.

dat zal het dus niet zijn. maar dit kan toch ook niets met de resolutie te maken hebben?
Ik draai in win2000 al op 85Hz

• Marv
Op donderdag 18 april 2002 18:33 schreef ssicko het volgende:
Ik draai in win2000 al op 85Hz
Dat denk je.... zo lijkt het althans.... als je games gaat benchmarken kom je nooit boven de 60 uit... uit ervaring :{ (zat in quake 3 met de fps in beeld... die zaten de hele tijd tegen de 90... en bij een benchmark /timedemo1 /demo demo001 kwam ik altijd op 60 fps :?)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Waarom krijg ik die patch dan niet aan de praat?!
hmmz... is er een andere benchmark om te kijken of mijn cpu en moeder + geheugen wel snel genoeg zijn in vergelijking met anderen?!

• Marv
Op donderdag 18 april 2002 18:36 schreef ssicko het volgende:
Waarom krijg ik die patch dan niet aan de praat?!
hmmz... is er een andere benchmark om te kijken of mijn cpu en moeder + geheugen wel snel genoeg zijn in vergelijking met anderen?!
Sisoft Sandra kun je volgens mij ook mee benchmarken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met pcmark2002 gekeken daar haalde ik wel ongeveer hetzelfde als anderen met dezelfde systemen. Alleen draait het in q3 nog klote.
Pagina: 1