IBM 8226 Token Ring Ding Wat is het????

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 23:06

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik ben voor het summiere bedrag van 10 euro in het bezit gekomen van bovenstaand geval. Ziet er erg grappig uit, nieuw waarde $500, maar... wat is het?
Token ring RJ-45 blabla.. wat kan ik daar mee in mijn huisnetwerkje?
Wat ik reeds heb:
http://www-6.ibm.com/jp/network/netproducts/8226/8226.html

http://tr.cnet.com/enterprise/0-7168453-720-7983182.html
Features
Provides splitter function that uses a single port to connect up to eight devices
Automatically configures the token-ring network when devices are added or removed
Includes LED indicators that displays the status of the ports
Facilitates automatic port-relay reset
Has auto-ranging power supply that automatically adjusts to the correct voltage

http://ecc400.com/ibm/hubs/861prod.htm

Klinkt allemaal leuk en goed etc..
Maar kan ik dit ding nu gebruiken als ordinaire hub?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Een TokenRing HUB? Kan je niets mee in een UTP netwerk helaas :(
Als je er ook TokenRing kaarten bij hebt, kan ik je overigens wel blij maken met een 4/16Mbit Printservertje voor 2 printers, heb vorig jaar een grote miskoop aan dat ding gedaan, aangezien ze er niet bij vermeldden dat het om een TokenRing printservertje ging |:(

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:22
Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef _JGC_ het volgende:
Een TokenRing HUB? Kan je niets mee in een UTP netwerk helaas :(
Onzin, tokenring kan gewoon over UTP....Verder wel een grappig ding, al heb ik liever een CAU/LAM combinatie voor tokenring (is tenminste echt actief)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
klinkt allemaal leuk, maar als ik heb:
- x aantal 10 en of 100Mbit Netwerkkaartjes
- x meter UTP kabel
- Dat IBM 8226 Token Ring Hub geval
- evt. breedband internet
- evt. Pc om te bouwen als router of whatever

Kan ik hier dan een functionerend netwerk mee maken?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
[quote]
Op donderdag 18 april 2002 18:03 schreef Jazzper het volgende:
Ik ben voor het summiere bedrag van 10 euro in het bezit gekomen van bovenstaand geval. Ziet er erg grappig uit, nieuw waarde $500, maar... wat is het?
Token ring RJ-45 blabla.. wat kan ik daar mee in mijn huisnetwerkje?

Hello.... dit lijkt op een Token-ring Hub en kan wel in een
UTP netwerk worden gebruikt, maar wat _JGC_ bedoelt is dat je er niets aan hebt in een ethernet netwerk. Als je geinteresseerd bent heb ik nog wel een 16/4 tokenring PCMCIA netwerkkaartje voor € 25- (Merk Madge met RJ45 kabel erbij)

gr (8>

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
met andere woorden:
Kan er mee werken maar dan moet ik alle netwerkkaarten vervangen door token ring netwerkkaarten a mucho pieken per stuk?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 21:22
Jah dat zit er dik in...
Ik heb hier nog wel 2 madge 4/16 isa kaarten liggen maar of je daar nou zo vrolijk van wordt :7 (geen idee of ze het nog doen trouwens) Ik zou trouwens zweren dat ik hier nog ergens ook madge pci kaarten heb liggen maar waar die krengen nou weer liggen |:(
Ohja en ik heb nog een pracht van een IBM mau voor je liggen inclusief ICS koppelstukjes >:)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 18 april 2002 18:46 schreef Jazzper het volgende:
met andere woorden:
Kan er mee werken maar dan moet ik alle netwerkkaarten vervangen door token ring netwerkkaarten a mucho pieken per stuk?
Precies!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Packardhell
  • Laatst online: 23:28
Tokenring gaat der langzaam uit volgens onze Netwerken boek. Best leuk idee, maar een Ethernet en Tokenring netwerk is een heel verschil.

Powered by KPN

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Token-ring kaartjes hoeven niet duur te zijn. Kijk eens bij rommelbakken op beurzen of in computerwinkels. Een ganggenoot van mij heeft een half jaar geleden nog een voor 5 gulden (2,36 euro) gekocht.

Overigens kon hij er niets mee want hij wist niet dat token-ring iets 'speciaals' was.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
Dat is een MAU (Media Access Unit/Multistation Access Unit). Die gebruik je in een tokenring network om poorten te splitten omdat je hub te weinig gaatjes heeft dan wel om op een plek waar je een gewoon access doosje hebt (tijdelijk) effe een paar extra gaatjes te creeeren. MAU's zijn pleister oplossingen want het nadeel is: je gaat de bandbreedte opsplitsen over het aantal kaarten dat je ermee verbindt. Als je hem dus in een 16Mb/s poortje prikt en 4 pc's erop aansluit heeft elke pc nog maar 4Mb/s etc.

Heb je dus weinig aan tenzij je zelf nog een tokenring netwerkje erbij gaat leggen maar dan heb je weer extra een hub nodig om het aan te sturen (neem aan dat je geen extra ouderwetse ring gaat leggen) plus de netwerkkaartjes. Je kunt niet 1 comp met de mau in verbinden en de rest aan de achterkant, 't is niet een hub van zichzelf... Bovendien wil je dat weer verbinden aan je ethernet dan heb je een bridge nodig (of een pc die de forwarding doet).

• _JGC_
Op donderdag 18 april 2002 18:31 schreef Mark het volgende:

[..]

Onzin, tokenring kan gewoon over UTP....Verder wel een grappig ding, al heb ik liever een CAU/LAM combinatie voor tokenring (is tenminste echt actief)
Tuurlijk is die kabel UTP, wat ik eigenlijk bedoelde was Ethernet met UTP.

• _JGC_
Heeft TokenRing ook nog zoiets als Crosslink? Kan ik nml voor een paar piek die printserver weer aan de praat krijgen :)

* _JGC_ denkt niet dat dat nodig is, aangezien ie een JetDirect BNC kaart in z'n printer heeft.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 18 april 2002 19:08 schreef _JGC_ het volgende:
Heeft TokenRing ook nog zoiets als Crosslink? Kan ik nml voor een paar piek die printserver weer aan de praat krijgen :)

* _JGC_ denkt niet dat dat nodig is, aangezien ie een JetDirect BNC kaart in z'n printer heeft.
Crosslink kan met UTP tokenring ook.
Alleen zijn het andere pinnetjes die je moet crossen.

Ik herinnner mij nog zo'n vraag niet lang geleden.
peer 2 peer tokenring

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mark
Op donderdag 18 april 2002 19:08 schreef _JGC_ het volgende:

Ja, dan kun je zelfs full duplex draaien. Vaak werkt dit wel alleen met goede actieve componenten.

• Mark
Op donderdag 18 april 2002 18:46 schreef Jazzper het volgende:
met andere woorden:
Hoeveel wil je er hebben ??? Ik heb hier denk ik nog een 100-tal Madge PCI kaarten, 50-tal 3Com ISA kaarten en een 100-tal Xircom tokenring/modem PCMCIA kaartjes liggen.
Voor de liefhebbers ook nog een zwik IBM, Bay en Olicom MAU's, CAU's en LAM's. Tevens nog een aantal intel en HP printservers en jetdirects....
Fijn zo'n migratie van tokenring naar fast-ethernet, het geeft alleen zo'n vol magazijn ;)

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

ik heb nog een IBM 8228 en een IBM 8230 over met uitbereiding unit, gratis af tehalen.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Was het niet zo dat je zowel een LAM en een CAU tegelijkertijd nodig hebt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mark
Op donderdag 18 april 2002 20:12 schreef Koffie het volgende:
Was het niet zo dat je zowel een LAM en een CAU tegelijkertijd nodig hebt ?
Correct...De CAU bevat 'intellegentie' om de LAM aan te sturen. Een LAM bevat dus ook practisch geen electronica.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft nog wel een LAC liggen voor de liefhebber. Geen enkel idee of tie het doet ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

Duinkonijn

Huh?

Op donderdag 18 april 2002 19:41 schreef Mark het volgende:

[..]

Hoeveel wil je er hebben ??? Ik heb hier denk ik nog een 100-tal Madge PCI kaarten, 50-tal 3Com ISA kaarten en een 100-tal Xircom tokenring/modem PCMCIA kaartjes liggen.
Voor de liefhebbers ook nog een zwik IBM, Bay en Olicom MAU's, CAU's en LAM's. Tevens nog een aantal intel en HP printservers en jetdirects....
Fijn zo'n migratie van tokenring naar fast-ethernet, het geeft alleen zo'n vol magazijn ;)
wat voor jet directjes ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1