Toon posts:

Netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helpp!!!! Al weken ben ik bezig een netwerkje op te zetten.
Ik heb een 486dx en een AMD K6-366. Op beide computers is Windows 98SE geinstalleerd. Voor deze computers heb ik een Sitecom gamers networking kit met kabel gekocht. Ook zit in de AMD een 3Com etherlink XL TPO 10mb kaart voor mijn kabelverbinding. Van het begin af aan kreeg ik geen verbinding tussen die 2 computers. Van alles geprobeerd, kaarten erin en eruit, IRQ nummers veranderd, kaartjes verwisseld, alle protocollen uitgeprobeerd, Tips en Trucs uit computerbladen met IP nummers, en vandaag als laatste middel een hubkastje ertussen gezet, en tot mijn verbazing gingen de lampjes op de hub en achter op de netwerkkaartjes branden, maar helaas praten de computers nog niet met elkaar, Ook heb ik al van kabel gewisseld, en het geprobeerd met een twisted en een normale utp kabel, alles zonder resultaat. Ook heb ik Client voor Microsoft netwerken ingeschakeld, en Bestanden en printers delen. Als ik de client een ip adres geef, en ik probeer te pingen krijg ik geen resultaat. In het systeeminfo heb ik geen problemen of conflicten, alles wordt keurig herkend door W98SE. Ook heb ik de 3Com aangesloten op de Sitecom kaart via de crossover en later via de HUB, zonder resultaat. Af en toe krijg ik bericht dat er geen toegang tot het netwerk is en op de client krijg ik af en toe bericht dat de server bezet is. Heeft iemand ervaring met deze Sitecom kaart of nuttige tips?? Alles is welkom, ik weet het in ieder geval niet meer

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Het feit dat er lampjes op de hub en netwerk kaarten gaat branden betekent in ieder geval dat je een fysieke verbinding hebt. Controleer bij je netwerkkaarten of je geen conflict hebt (Control Panel -> System). Welke reply krijg je als je op een PC naar het eigen IP address pingt?

Verwijderd

Topicstarter
Op client heb ik het uitgeprobeerd, omdat ik de Sitecom kaart uit de server heb gehaald, om te internetten, en ik krijg daar door dat er antwoord is van mijn ip adres dat ik ingegeven heb. Ik heb van het begin af aan alles gecontroleerd in het systeem en nooit conflicten met andere kaarten gehad.

Verwijderd

Start>uitvoeren>winipcfg

Kijk eens bij alle netwerkkaarten of ze een IP adres hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo George, als ik die opdracht uitvoer, krijg ik op de client mijn hostnaam,DNS server ip, knooppunttype: broadcast, Netbiosomzetting gebruikt DNS
Ethernet Adapterinformatie: NDIS 4.0 driver, Adapteradres, Ipadres en subnetmasker

Verwijderd

En als je voor de andere adapter kiest krijg je dan ook een IP adres?
Als het goed is heb je namelijk twee NDIS 4 adapters.
Ga ervan uit trouwens dat je de wel verschillende subnetten gebruikt voor beide adapters.

Edit
Afbeeldingslocatie: http://pages.hotbot.com/pets/hvanbeem/images/net.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op de client heb ik alleen maar een NDIS 4.0 driver met informatie.
Op de server heb ik hetvolgende staan:
Hostnaam: ****
DNS servers: 195.xx.xx.x
Knooppunttype: Broadcast
Netbios omzetting gebruikt DNS
Ethernet adapterinformatie:
PPP Adapter:
Adapteradres: ****
IP adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
DHCPserver: 255.255.255.255

NDIS 4.0 driver:
IP adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

3Com 3C90X Ethernet adapter:
IP adres: 212.xxx.xxx.xxx
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 212.xxx.xxx.x

Waar niets bij staat heb ik ook niet aangegeven. Ik hoop dat je aan bovenstaande gegevens iets hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank iedereen die gereageerd heeft op mijn oproep.
Het probleem is opgelost, ik heb van iemand een ISA netwerkkaart overgenomen en geinstalleerd, en het netwerk en de sharing loopt als een trein. Waarschijnlijk kon de al wat oudere moederboard niet overweg met PCI of zijn wat jumpers verkeerd ingesteld, dit kan ik niet nakijken daar ik geen documentatie hiervan heb en het een B-merk betreft. Nogmaals hartelijk dank!!!!!!
Pagina: 1