[linux] Mandrake 8.1 vanuit windows instaleren

Pagina: 1
Acties:

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn vraag is: hoe kan ik Madrake 8.1 vanuit windows instaleren, ik wil windows erop houden, ik zit alleen met een probleempje... vanuit de comp. zaak waar ik me pjutter vandaan heb hebben ze ingesteld dat ie alleen van de hardeschijf af instaleert. :( Ze hebben er tevens een bios pass. opgezet.... *Piep* :(
Nou weet ik dat je als je de bios hardware matig reset dat je dat kan omzeilen alleen ik wil het anders proberen.... :7

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
de cd's zijn waarschijnlijk bootable, dus je zou kunnen proberen om vanaf boot te instaleren, de installer van mandrake geeft je de keuze om nieuwe partities aan te maken en de oude (windows) partities te resizen, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

suc6

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ehm... Vanuit Windows GNU/Linux installen wordt lastig, maar het is wel mogelijk om vanuit DOS (alleen vanuit 'puur' DOS, geen dosbox afaik) GNU/Linux te starten. Dat gaat met het programmaatje 'loadlin.exe', maar dat is afaik nogal een gekut...

• xtr3me
  • Niet online
Mmm jah daart zat ik dus ook al aan te denken alleen het probleem is dat ik dus niet met een opstart floppy kan werken of met bootable cd's.. :(
*zie post*

Verwijderd

Dan moet je de kerel bij de computerzaak die dat password heeft ingesteld een schop geven en ervoor laten zorgen dat jij weer in je BIOS kan komen :)

Ik zou 't iig niet pikken als ze dat bij mij zouden doen..
(ik neem aan dat die pc van jou is?)

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
of gewoon ff je bios batterijtje (schrijf je dat zo? :p) een kwartiertje dr uithalen en terug stoppen. (niet de meest elegante oplossing)

Verwijderd

verzet dan gewoon ff dat jumpertje, wel zo snel/netjes/elegant :P

• xtr3me
  • Niet online
Jah, dat heb ik ook gedaan, en het staat erop.... ben nog niet zo heel tevreden.... maar dat komt mischien nog wel... In iedergeval bedankt...

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

tis wel een beetje sjit ja dat w8 woord.
ik had het zelf nl ook en gewoon een bios reset en pling :9 erin

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Pagina: 1