Toon posts:

Hoeveel geheugen per unreal server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe unreal server voor mijn clan maken en nu vroeg ik me af hoeveel geheugen ik per unreal server ongeveer moet reserveren?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 14:21
probeer de search of google eens ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het geen Unreal Tournament clan? Of zijn er echt nog Unreal clans? :?

om antwoord op je vraag te geven: Zoiets kun je zelf ook wel testen. Meet hoeveel MB ram je vrij hebt ervoor, zet je server op, laat wat mensen joinen en kijk hoeveel je erna vrij hebt.
Je moet dan wel je swapfile e.d. wel uitzetten. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
search heb ik al geprobeerd....

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
UT gebruikt hier ongeveer 100mb in een flink level met een stuk of 14 bots.

Windows zelf + e.v.t andere achtergrondservices/programma's ook nog eens 100.

256 mb lijkt me dan toch wel het minimum.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 14:21
hmmz, ok
maar betreft het nu Unreal of Unreal Tournament?

Verwijderd

heb je een aparte server staan, of heb je een PC waar je ook nog zelf op wilt spelen? en dan daar een server gaat draaien :?

oh oops niet goed gelezen sorry :D

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als hij een aantal servers op wil zetten lijkt het me dat hij dedicated servers gebruikt. Staat er niet in de U(T) FAQ hoeveel RAM per server je nodig hebt?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
hmm, wij hebben probleemloos een XP 1600 draaien met 768 MB ram en NT4 met SP6. Er draaien 3 of 4 UT servers op, een RTCW server en een teamspeak server. Verder nog een kleine ftp en natuurlijk VNC :)

Verwijderd

zie boven >:)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Op donderdag 18 april 2002 19:06 schreef RaVeNgEr het volgende:
hmm, wij hebben probleemloos een XP 1600 draaien met 768 MB ram en NT4 met SP6. Er draaien 3 of 4 UT servers op, een RTCW server en een teamspeak server. Verder nog een kleine ftp en natuurlijk VNC :)
Damn! :D

Zeker een of andere universiteit? :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel natuurlijk unreal tournament:)
Maarre, ik wil het niet op windows laten draaien maar op linux en ik kan het moeilijk uittesten omdat ik nog geen unreal servers heb draaien....
Ik kan moeilijk met mijn chellolijntje van 15 KB upload een server voor 12 man of meer laten lopen:)

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
100 mb,, ben je gek?

Het enige wat een dedicated server doet is data ontvangen en doorsturen. Het spel draait er zelf niet. Daar heb je echt geen megabakken Ram voor nodig.

Heusinkveld Engineering

Verwijderd

uhm jawel hoor.

kweenie hoe het bij ut precies zit maar voor cs heb je 100MB nodig per 16 spelers.

Verwijderd

ik weet het niet zeker, maar circa 512 zou IMHO wel genoeg zijn. Bijvoorbeeld 256 voor UT en de overige 256 voor je os (ut gebruikt dacht ik niet meer dan 512).
Pagina: 1