Toon posts:

Mijn HDD piept (Maxtor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het komt plotseling heel erg vaak voor dat mijn pc op een heel erg hoog (en best hoog volume) gaat piepen.
Volgens mij is het de hd, want het lampje op de voorkant gaat fel branden als dit gebeurd.
Het is een Maxtor 60Gb 7200rpm hdd.
Het duurt per piep van 1 tot 10 secondes, en het blijft echt minutenlang achter elkaar doorgaan.
Bij elke piep reageert mijn pc niet meer, en (heel) soms loopt hij zelfs vast (piep blijft dan echt 2 minuten doorloeien).
Weet iemand of dit echt aan de HDD ligt, en hoe ik het probleem verhelp ??

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Eerst zeker weten waar het aan ligt. Gekke vraag misschien maar weet je toevallig of de frequentie ongeveer 7200 Hz is of het dubbele daar van?

Verwijderd

Volgens mij kun je beter een nieuwe gaan kopen. Dit lijkt erg veel op aankondiging van punt van overlijden. gecondoleerd alvast.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe kopen, staat er geen garantie op zo'n ding dan ??
Ik word echt gek !!
En ik zou niet weten wat de frequentie is, of hoe ik daar achter kan komen...

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Maxtors hebben de eigenschap een hard 'draai-geluid' te hebben... Maar zoals jij het omschrijft zou ik maar teruggaan naar waar je hem gekocht hebt... Suc6! :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je kan er eventueel ook even het diagnoseproggie van Maxtor naar laten kijken, vind je ergens op hun site.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

K zou dur gewoon ffies mee terug gaan naar de winkel..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ga wel effe checken in de winkel.
Nu nog hopen dat ik hem gekocht heb bij een winkel in de buurt, aangezien hij was aangeschaft op een beurs...
Pagina: 1