Ik heb een klein probleempje, ik probeer multi monitor te krijgen onder linux (in dit geval rh7.2). In dit geval dual monitor.
Computer Specs:
Vid1: PCI:1:0:0 (AGP slot) Asus gf2 (gts) v7700 (64 meg deluxe)
Vid2: PCI:2:0:0 MGA G450, Matrox G450 dualhead PCI (16 meg)
ik heb op Vid1 een monitor hangen (EIZO F730 19") op 1600x1200 in dit geval, en op Vid1 1 monitor, een EIZO F56 (17")(ik wil 'm op 1152x864 (geloof dat dat 'm is, als ie er een beetje naastzit, zie config, daar staat de resolutie WEL goed in, dit is uit m'n hoofd....
dit alles op een athlon 1200, sdram etc, niet belangrijk..
Geprobeerd:
het wilde lange tijd niet lukken, 1 monitor ging aan (Die aan de AGP kaart hing (primaire monitor)) maar naar zoeken op de redhat support forum vond ik dit:
Nu ik net weer thuis kom, en weer naar linux boot, start weer maar 1 scherm op (?). (Even voor de duidelijkheid, het is nog nooit "goed" gegaan, enige wat gebeurt is is dat de 2e monitor aan is gegaan met foute h en v waarden).
Volgens mijn logfiles start alles nu prima op, alleen ik krijg geen beeld ! (monitor gaat nieteens "aan")
naja, als iemand even wil kijken, hieronder staan de config in de log files (niet gequote, wordt een "beetje" lang)
XF86Config-4
XFree86.0.log
de dir met deze files
Wat ik dus wil weten:
- Wat is de fout
- Hoe wat waar kan ik het oplossen (duh)
- liefst ook waarom
edit:
Computer Specs:
Vid1: PCI:1:0:0 (AGP slot) Asus gf2 (gts) v7700 (64 meg deluxe)
Vid2: PCI:2:0:0 MGA G450, Matrox G450 dualhead PCI (16 meg)
ik heb op Vid1 een monitor hangen (EIZO F730 19") op 1600x1200 in dit geval, en op Vid1 1 monitor, een EIZO F56 (17")(ik wil 'm op 1152x864 (geloof dat dat 'm is, als ie er een beetje naastzit, zie config, daar staat de resolutie WEL goed in, dit is uit m'n hoofd....
dit alles op een athlon 1200, sdram etc, niet belangrijk..
Geprobeerd:
het wilde lange tijd niet lukken, 1 monitor ging aan (Die aan de AGP kaart hing (primaire monitor)) maar naar zoeken op de redhat support forum vond ik dit:
dus ik dat doen, ok, jippie ! (...) nu ging de 2e monitor ook aan, alleen het beeld was niet goed, de vrefresh stond niet goed in overeenstemming met hsync. Dus nu heb ik allerlij modes toegevoegd in m'n XF86Config-4 (combinaties van resoluties en rates) overgenomen uit XF86Config, en degene weggelaten die niet goed zijn zoiezo.% XFree86 -scanpci
...and try to find your two video cards (even the multi-headed adapters should show up multiple devices here); you need to write down their bus:device:function identification code. After that, run these commands...
% XFree86 -configure
% XFree86 +xinerama -xf86config ~/XF86Config-4
...and see what happens. If it works, yay. If not, open up the file ~/XF86Config-4 and start goo-ing around in there, remembering to specify this line in each 'Device' section...
Bus xx:yy:zz
Nu ik net weer thuis kom, en weer naar linux boot, start weer maar 1 scherm op (?). (Even voor de duidelijkheid, het is nog nooit "goed" gegaan, enige wat gebeurt is is dat de 2e monitor aan is gegaan met foute h en v waarden).
Volgens mijn logfiles start alles nu prima op, alleen ik krijg geen beeld ! (monitor gaat nieteens "aan")
naja, als iemand even wil kijken, hieronder staan de config in de log files (niet gequote, wordt een "beetje" lang)
XF86Config-4
XFree86.0.log
de dir met deze files
Wat ik dus wil weten:
- Wat is de fout
- Hoe wat waar kan ik het oplossen (duh)
- liefst ook waarom
edit:
XFree86 Version 4.1.0 (Red Hat Linux release: 4.1.0-15) / X Window System
Release date: 2 June 2001
Build Operating System: Linux 2.4.7-0.13.1smp i386 [ELF]
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere