Toon posts:

HPT372 raidcontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een nieuwe abit met hpt372 controller maar deze wil niet echt lekker werken, heb ook een bak met hpt370 dit ging wel oke (cat /proc/pci bij installatie en dan de in/uitvoer kanalen opegeven in lilo, eg:
boot: vmlinuz ide1=0xdc00,0xdc01 ide2=etc

Met de 372 krijg ik allerlei vage ascii troep ipv de schijfnamen en het wil ook wel eens crashen met vage meldingen, leek me dus niet zo'n tof plan om mee door te gaan..

Nu vindt ik het toch wel weer eens tijd om te gaan zitten kutten om het aan de praat te krijgen en vroeg me af of iemand wat suggesties had of al eens success heeft gehad met die bootflopz die te krijgen zijn bij highpoint (zelfs met raid ondersteuning), deze zijn helaas alleen voor RH etc en ik draai slack..

Let me know

Verwijderd

Topicstarter
Bedenk me net opeens wat.. die vage tekentjes en instabiliteit was alleen met 2.4 kernel van slackware, installatie met 2.2 kernel ging wel.. na de nieuwste kernel gebouwd te hebben was het weer mis...

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik ben ook geintereseerd of mensen dit al werkende hebben gekregen. Ik heb namelijk mijn raid 0 schijven die in mijn abit kt7 zaten overgezet naar een abit kr7 die i.p.v. een htp370 controller een htp372 controller heeft. Op deze schijven stond een werkende debian, maar deze geeft net zoals jij al zij allemaal vage tekens als de schijven/controller geladen wordt bij het booten van de kernel en stopt daarna met opstarten omdat die de schijven niet kan benaderen. Windows werkte trouwens wel gewoon.
Ik heb al wat uitgezocht en zag dat er een bios was die nodig is voor de htp372 controller om er linux op te draaien. Helaas is er nog geen bios van abit die deze bios voor de highpoint controller bevat :( Dus dat zou betekenen dat ik zelf de hp bios moet samenvoegen met een abit bios en dat leek me nogal een risico, k' heb dat namelijk nog nooit gedaan :P

Verwijderd

http://www.timj.co.uk/linux/
Je dient je kernel te patchen. En dan nog werkt het problematisch lees ik op de LKML.

• cool_zero
Misschien dat maar eens proberen, dan heb ik misschien die nieuwe bios ook niet nodig. t'Is altijd beter iets dan niets :)

En waar staat LKML eigenlijk voor? kan wel wat verzinnen maar weet niet of dat juist is...Linux Kernel Mailing List ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarom abit zo graag achter lijkt te willen lopen met die highpoint biosjes?? Abit had zelfs een eigen linux distro ooit met overclock tooltjes maar ze zijn afgehaakt voor zover ik weet...

Kostte met de standaard drivers zowiezo nogal wat moeite om het snel te krijgen die raid op mijn kr7a.. nu onder XP (niet schieten) is het weer net zo traag als 1 enkele schijf..

maargoed gaan we het niet over hebben..
ik zie net dat er nu ook opensource drivers zijn, soort kernel patch achtig iets, maar toch ook weer niet ;-)
jammer dat je ook weer RH7.2 tegenkomt in de beschrijving maar moet geen probleem zijn lijkt me..? Of zouden ze het hebben over een modified std kernel die bij RH zit??
Ik ga effe proberen een kerneltje te bouwen ermee op mijn p1 200 ;-) als ie het doet zal ik em publishen opdat je je opstartflopje kan upgraden

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 21:06 schreef cool_zero het volgende:

En waar staat LKML eigenlijk voor? kan wel wat verzinnen maar weet niet of dat juist is...Linux Kernel Mailing List ofzo :?
Linux Kernel Mailing List. http://vger.kernel.org

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op donderdag 18 april 2002 18:08 schreef cool_zero het volgende:
Ik ben ook geintereseerd of mensen dit al werkende hebben gekregen. Ik heb namelijk mijn raid 0 schijven die in mijn abit kt7 zaten overgezet naar een abit kr7 die i.p.v. een htp370 controller een htp372 controller heeft. Op deze schijven stond een werkende debian, maar deze geeft net zoals jij al zij allemaal vage tekens als de schijven/controller geladen wordt bij het booten van de kernel en stopt daarna met opstarten omdat die de schijven niet kan benaderen. Windows werkte trouwens wel gewoon.
Ik heb al wat uitgezocht en zag dat er een bios was die nodig is voor de htp372 controller om er linux op te draaien. Helaas is er nog geen bios van abit die deze bios voor de highpoint controller bevat :( Dus dat zou betekenen dat ik zelf de hp bios moet samenvoegen met een abit bios en dat leek me nogal een risico, k' heb dat namelijk nog nooit gedaan :P
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/downloads.htm

hier staan wel onofficiele biossen met de nieuwste highpoint bios erin :)

• cool_zero
Alleen die nieuwe beta bios helpt niet, dus ik moet waarschijnlijk toch even met die kernel patch aan de gang. In iedergeval bedankt voor de info, kan ik als ik weer zin heb een nieuwe kernel gaan bouwen :P
Pagina: 1