Toon posts:

[w2k server] welke firewall ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai thuis w2k server en heb die als DHCP server ingericht. ik heb @home als kabelprovider en wil mijn server verborgen houden voor @home.

welke niet te ingewikkelde firewall kan ik daarvoor het beste nemen voor windows 2000 server?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
waarom wil je het verborgen houden?

@home ondersteund het niet, maar daarom mag het wel.

heb ze er eens over gebeld, en ze hebben er niks geen problemen mee.

wel even opletten dat je alleen dchp draait op de nic van je thuisnetwerk.

Verwijderd

Topicstarter
ow, ik meen gelezen te hebben in de voorwaarden dat je geen DHCP server mag draaien thuis van @home

hoe controleer ik of ik DHCP alleen op mijn interne netwerk nic heb staan. ben me pas een paar weken aan het verdiepen in DHCP vandaar !

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 18 april 2002 16:56 schreef kwtemp het volgende:
waarom wil je het verborgen houden?

@home ondersteund het niet, maar daarom mag het wel.

heb ze er eens over gebeld, en ze hebben er niks geen problemen mee.

wel even opletten dat je alleen dchp draait op de nic van je thuisnetwerk.
Ik doe het nu al 2 jaar internet met een server. En ik heb nog nooit iets gehoort van @home. Sterker nog. Ik mocht het zo doen van de helpdesk, omdat @home te kort had aan ip-adresssen voor extra users..

Voor de rest draai ik ook w2k server.. Maar geen firewall. Ik heb een tijdje een firewall geprobeerd, maar er is altijd wel ellende met die dingen.. Ene moment mocht ik niet remoten. Dan werd UT gezien als een DDos aanval en nog meer ellende.. Ik backup mijn server wel regelmatig. Want een hacker krijgt een server wel plat.. of er nu wel of geen firewall opdraait.

AKA Rinkel weblog

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
*even uit hoofd* ga naar dhcp server, options, en daar kan je aangeven op welke kaarten je het uitgeeft.

volgens mij staat ie standaard goed, maar controleer het wel even, anders worden ze aardig pissig denk ik.

Verwijderd

ik neem aan dat je die server ook wil gaan gebruiken om internet te delen?. Gebruik winroute zou ik zeggen. Zit een firewall in. Makkelijk in te stellen en nog veilig ook!
Pagina: 1