Toon posts:

Hoe krijg ik "safe guard easy windows 95" weg??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2ehands toshiba laptop HDtje
gekocht die is beveiligd met het programma safe guard easy windows 95 v1.02
Ik dacht hier na het formateren wel vanaf te zijn, maar nee hij blijft hardnekkig op mŽn scherm verschijnen vragend om het wachtwoord....
wie weet hoe ik hier vanaf kom??
of een programmatje waarmee ik mŽn disk echt helemaal mee schoonkrijg

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 12:33
Een low-format ofzo?
Met format maak je niet de hele hard disk schoon (volgens mij, je kunt hem immers altijd nog unformatten.).

Volgens mij moet je hiervoor in het bios zijn

suc6

(anders terug naar het verkooppunt)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fdisk /mbr en daarna format c: /u :) dan zou ie toch wel weg moeten zijn. helpt dat niet dan ook partitie met fdisk verwijderen en opnieuw aanmaken. is het dan nog niet weg dan helpt alleen een low-level format nog (alleen doen als 't echt niet anders kan).

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Ik weet de oplossing, ik doe dit zelf namelijk regelmatig, je heb het low-level format programma-tje nodig van Toshiba.
Dan kan je low-level-format erdoor gooien, en dan kan je de disk weer partioneren en formatteren of gewoon makkelijk doen door dos te installeren met de beroemde 3 DOS installatie diskettes.

Als je dat programma-tje (hdfat.com - 7,54kb) wil hebben moet je ff mailen naar davyrolink@hotmail.com

Verwijderd

Gewoon met fdisk alles wegkeilen, en opnieuw formatteren is voldoende, ik heb er veel ervaring mee...>:)