Ik heb vorig jaar een utp netwerk kabel gekocht en tweenetwerk kaartjes. Ik heb met dit twee computers verbonden zodat ik op allebei mxstream kreeg. Dit werkte perfect. Nu wilde ik een derde computer van mijn zusje aansluiten op mxstream en heb ik dus een HUB LAN gekocht. Het probleem is dat nu die oude netwerkkabel niet meer werkt, die nieuwe naar mijn zusje's pc werkt wel. Maar die oude dus niet. Hoe kan dat?
tussen pc en pc zit een cross kabel, tussen pc en hub een normale
heel misschien werkt het ook als je hem in de uplink poort van je hub knalt (als die erop zit), maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
of door van je oude cross een straight te maken (heb je alleen een nieuwe connector nodig.)
do or do not, there is no try
Verwijderd
Of de kabel openknippen en twee draadjes (un)crossen...
Het makkelijkste is eigenlijk dus -> een nieuwe kopen voor 5,-
Succes
Het makkelijkste is eigenlijk dus -> een nieuwe kopen voor 5,-
Succes
ok als je zelf wil knijpen hier de kleurcodes:
hou de connector van je af met het lipje naar onderen.
van links naar rechts de volgende kleuren:
wit-oranje
oranje
wit-groen
blauw
wit-blauw
groen
wit-bruin
bruin
Gebruik aan beide kanten deze bekabeling voor een straight kabel (die je dus nodig hebt om in je HUB te prikken)
Als je een cross kabel wil maken (voor PC naar PC) dan maak je 1 connector volgens bovenstaand schema en bij de andere wissel je oranje en groen om, en wit-oranje en wit-groen.
Suc6
hou de connector van je af met het lipje naar onderen.
van links naar rechts de volgende kleuren:
wit-oranje
oranje
wit-groen
blauw
wit-blauw
groen
wit-bruin
bruin
Gebruik aan beide kanten deze bekabeling voor een straight kabel (die je dus nodig hebt om in je HUB te prikken)
Als je een cross kabel wil maken (voor PC naar PC) dan maak je 1 connector volgens bovenstaand schema en bij de andere wissel je oranje en groen om, en wit-oranje en wit-groen.
Suc6
Het lijkt idd te werken. Alleen internet doet het niet.Op donderdag 18 april 2002 16:42 schreef kwtemp het volgende:
heel misschien werkt het ook als je hem in de uplink poort van je hub knalt (als die erop zit), maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
ik heb 192.168.1.1
192.168.1.2
192.168.1.3
Wat doe ik nog fout. En waar is die uplink eigenlijk voor bedoeld?
een uplink is voor als je (je raad het nooit) meerdere hubs aan elkaar wilt knopen.
Maar het boeit verder niet dat ik er een werkstation aan heb hangen?Op donderdag 18 april 2002 17:09 schreef kwtemp het volgende:
een uplink is voor als je (je raad het nooit) meerdere hubs aan elkaar wilt knopen.
nee
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
kun je ook een gewone poort van de hub voor gebruiken met een cross-cable, dus, today is your day, do it the way you want.Op donderdag 18 april 2002 17:09 schreef kwtemp het volgende:
Pagina: 1