Ik heb het volgende systeem hier staan:
-Soltek SL-75DRV4 (KT266A)
-AMD Atlon XP 1800+ 266Mhz FSB, SocketA
-Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133
-Kingston Dimm 265Mb DDR Sdram PC2100 CL25
Ik probeer nu al enkele dagen XP op dit systeem te installen, maar wil niet lukken.
Ik neem aan dat de volgende stappen voor installen de juisten zijn?:
Zet bios op cd-rom boot.
Doe cd-rom in cd-rom-lezer.
Start opnieuw op.
systeem start Win-xp-instalatie.
(xp gaat als eerst intalatie voorbereiden. Onder aan het blauwe scherm zie je welke gegevens er worden geladen)
Ik druk F6 om aan te geven dat ik een massa-opslagmedium, mijn ATA133 HDD dus, wil installen.
Win XP vraagt op een gegeven moment de floppy van de HDD fabrikant te plaatsen (op floppy staat de juiste promise driver voor XP(denk ik)
Hij laat het floppy en gaat verder met voorbereiden.
Op het einde van voorbereiding krijg ik een error-scherm (blauw scherm met de waarden van de registers tijdens fout)
Op het scherm komt iets te staan als IRQL_Not_Less_or_Equal.
Er staat tevens op het error scherm de bestands naam ntos... of pci.sys (de bestands namen weet ik niet exact) weergegeven.
Waarom krijg ik deze fout, of waar kan het aan liggen.
Ik ben er al dagen mee bezig.
Please help me!
Ik hoop spoedig op hulp.
Groeten van ThaFinsy
-Soltek SL-75DRV4 (KT266A)
-AMD Atlon XP 1800+ 266Mhz FSB, SocketA
-Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133
-Kingston Dimm 265Mb DDR Sdram PC2100 CL25
Ik probeer nu al enkele dagen XP op dit systeem te installen, maar wil niet lukken.
Ik neem aan dat de volgende stappen voor installen de juisten zijn?:
Zet bios op cd-rom boot.
Doe cd-rom in cd-rom-lezer.
Start opnieuw op.
systeem start Win-xp-instalatie.
(xp gaat als eerst intalatie voorbereiden. Onder aan het blauwe scherm zie je welke gegevens er worden geladen)
Ik druk F6 om aan te geven dat ik een massa-opslagmedium, mijn ATA133 HDD dus, wil installen.
Win XP vraagt op een gegeven moment de floppy van de HDD fabrikant te plaatsen (op floppy staat de juiste promise driver voor XP(denk ik)
Hij laat het floppy en gaat verder met voorbereiden.
Op het einde van voorbereiding krijg ik een error-scherm (blauw scherm met de waarden van de registers tijdens fout)
Op het scherm komt iets te staan als IRQL_Not_Less_or_Equal.
Er staat tevens op het error scherm de bestands naam ntos... of pci.sys (de bestands namen weet ik niet exact) weergegeven.
Waarom krijg ik deze fout, of waar kan het aan liggen.
Ik ben er al dagen mee bezig.
Please help me!
Ik hoop spoedig op hulp.
Groeten van ThaFinsy