[mysql] database overpompen

Pagina: 1
Acties:

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb een site gemaakt voor iemand met een database, in die database zitten nu plus-minus 100 records sommigen met een aantal grote BLOBs erin, dat maakt dus dat die database nu 3 mb's (eigenlijk nog nix, voor wat het moet worden).
Nu wil ik deze database overzetten op een andere mysql server, ik heb geprobeerd een dump te maken van alle records en data en die te pasten mbv mysqladmin in de andere database. dat lukte toen niet want iexplorer liep vast (duh!)

Daarna heb ik een scripje geschreven die dus die database moest overzetten maar daarbij gaf hij parse errors door de ASCII tekens van de BLOBs waarschijnlijk (ja mensen ik heb addslashes + stripslashes gbruikt).
Dat is mij dus ook niet gelukt

hier is mijn smeekbede:
ooh gij heilige twiekers jullie zijn mn laatste redding HELP MIJ UIT MIJN LIJDEN HOE KRIJG IK DIE DB OVERGEZET??? :'(

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
via telnet :)
inloggen naar je server en dan de dump 'handmatig' invoeren

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gebruik de commandline tools: mysqldump en mysql (mysqlimport ?)

• Skinny
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Bespaar ons je gebedjes >:)...

Zoek liever even in de docs..

http://www.mysql.com/doc/manual.php?search_query=backup&depth=0

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• oogapp0ltje
  • Niet online
de heeg ondersteund geen telnet

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 18 april 2002 16:05 schreef Ravenof het volgende:
Veel mensen zeggen telnet, maar bedoelen ssh. Dit is eigenlijk een soort encrypted vorm van telnet.

Ik weet echter niet of deheeg dit wel ondersteund.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 18 april 2002 16:05 schreef Ravenof het volgende:
En ssh?

Of aanroep van die tools via php (`mysqldump ...` of system("mysqldump ..."); )

• oogapp0ltje
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 16:09 schreef ACM het volgende:

[..]

En ssh?

Of aanroep van die tools via php (`mysqldump ...` of system("mysqldump ..."); )
geen telenet of SSH maar die van die system commands vindt ik wel een goede, ff uitproberen...

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
FTP?!?!?! :P

Ik weet dat het misschien lomp klinkt, maar volgens mij kan het. Gewoon de database opzoeken op je HD, en die op die server in de mysql-directory neerzetten. MySQL-server herstarten en klaar!

Op die manier heb ik iig een keer een MySQL-server voorzien van mijn root password toen zij de hunnu (fout NL :P) kwijt waren..

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op donderdag 18 april 2002 16:09 schreef Janoz het volgende:
Ik weet echter niet of deheeg dit wel ondersteund.
Er staat op de site van De Heeg in ieder geval niks over SSH, maar wel over Telnet dat ze het niet ondersteunen:
(Onder 'Eigen ftp account' bij 'Onze pakketten' op http://www.deheeg.nl/)

Het gebruik van Telnet is bij ons niet mogelijk aangezien dit voor zowel ons als voor u als klant enorme veiligheidsrisico's met zich meebrengt.
Maar je kan zoals ACM zegt deze via PHP aanroepen. Haal daarna wel je script weer weg, want er zijn mensen op deze wereld die graag misbruik van deze dingen willen maken.

Of splits je queries op in stukken die je browser wel kan gebruiken en voer die dan in in phpMyAdmin.

Succes! :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 18 april 2002 16:12 schreef elviver het volgende:
FTP?!?!?! :P

Ik weet dat het misschien lomp klinkt, maar volgens mij kan het. Gewoon de database opzoeken op je HD, en die op die server in de mysql-directory neerzetten. MySQL-server herstarten en klaar!

Op die manier heb ik iig een keer een MySQL-server voorzien van mijn root password toen zij de hunnu (fout NL :P) kwijt waren..
Nou, dat zou ik eigenlijk een beetje afraden.. Je zult maar net een iets andere versie hebben..

Daarnaast is er bij de heeg waarschijnlijk 1 DB bestand waarin de db's van veel klanten opgeslagen zijn. Ik denk niet dat dit toegankelijk is met ftp...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 18 april 2002 16:02 schreef Ravenof het volgende:
Daarna heb ik een scripje geschreven die dus die database moest overzetten maar daarbij gaf hij parse errors door de ASCII tekens van de BLOBs waarschijnlijk (ja mensen ik heb addslashes + stripslashes gbruikt).
Je moet in je script BLOB's als bestanden behandelen, niet als text?

Verwijderd

als je op download.com zoekt naar "mysql client" dan krijg je 3 proggies, met een proggie kun je mysql-database verbinding maken en dan opslaan in file en file importen. Dan maak je verbinding met de oude database dan sla je alles op in een .sql file. Dan maak je verbinding met de nieuwe en import je alle stuff. Maar welke van de 3 proggies het is...da zoek je zelf maar lekker uit :D want daar heb ik geen tijd voor :P

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 16:02 schreef Ravenof het volgende:
HELP MIJ UIT MIJN LIJDEN HOE KRIJG IK DIE DB OVERGEZET??? :'(
Kun je een directe connectie maken met de mysql-server? Poortje 3306.
Dan kun je nl met bv MySQL-Front ofzo de database overpompen

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Een beetje systeembeheer heeft de database en de FW zo ingesteld dat je geen connectie mag maken van buiten af. Je kan alles goed doen via telnet/ssh. Als ze telnet en ssh hebben afgesloten vanwege veiligheid dan zouden ze helemaal de mysql poort moeten af sluiten....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Met PHPMyadmin een dump doen in een file.. (Duh!?)

• oogapp0ltje
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 16:40 schreef zonez het volgende:
Met PHPMyadmin een dump doen in een file.. (Duh!?)
jaah schat maar vervolgens moet je die wel weer trug kunnen zetten hé...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Met PHP het text het textbestand uitlezen en regel voor regel uitvoeren? (Wat PHP-MyAdmin ook doet)

MySQL-Front genereert gewoon zo'n soort SQl file. Hoe je die BLOB's terug krijgt weet ik zo niet, maar dat gaat niet via een .sql bestandje lukken...

• oogapp0ltje
  • Niet online
dat vergt een 'klein beetje' tijd om een txtbestand van 2.2 mb regel-voor-regel in te voeren.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

krijg je het voor elkaar om met PHP shell commando's uit te voeren? Dan kun je namelijk gewoon je dump uploaden, vervolgens in je php scriptje:
PHP:
1
<?echo "MySQL said: <pre>",      `mysql -uUsername -hlocalhost -pPassword < sqldump.sql`,       "</pre>";?>

php scriptje uitvoeren en klaar is kees.

vergeet niet bovenin je sql-dump nog even "use databasenaam;" te zetten, dat doet mysqldump nl. niet voor je.

hth :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• oogapp0ltje
  • Niet online
[dit lijkt me niet de bedoeling, ACM]

• drm

drm

f0pc0dert

misschien domme vraag hoor, maar heb je al geprobeerd die gasten bij heeg om een oplossing te vragen? Misschien zijn ze wel zo behulpzaam je een oplossing te bieden :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• stfn345
  • Laatst online: 23:37
Op donderdag 18 april 2002 17:17 schreef Ravenof het volgende:
[hier ook niet]
Hmm fijn dat ik dit weet :) ik wou namelijk een reseller pakket daar kopen :)

• oogapp0ltje
  • Niet online
* oogapp0ltje zag door zijn woede de bomen uit het bos niet meer, drm heeft hem het licht laten zien

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 18 april 2002 17:10 schreef Ravenof het volgende:
dat vergt een 'klein beetje' tijd om een txtbestand van 2.2 mb regel-voor-regel in te voeren.
Nooit van een loopje gehoord? :P Ik zei niet met de hand, gewoon PHP de dump uit laten lezen en regel voor regel uit LATEN voeren. ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
Nooit van een loopje gehoord? :P Ik zei niet met de hand, gewoon PHP de dump uit laten lezen en regel voor regel uit LATEN voeren. ;)
Bozziewozzie wel geleziewezie? :*
Ravenof:
;)

~ Gottfried Leibniz

• oogapp0ltje
  • Niet online
héhé eindeluk gelukt, ik heb gebruik gemaakt van het programmaatje Mascon dat de mogelijkheid bied om 2 databases vanaf verschillende servers te kopieren.
Zie download.com voor de download.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 18 april 2002 17:35 schreef drm het volgende:

[..]

Bozziewozzie wel geleziewezie? :*
[..]

;)
Bozziewozzie wel! ;)
Hoe je die BLOB's terug krijgt weet ik zo niet, maar dat gaat niet via een .sql bestandje lukken...

• oogapp0ltje
  • Niet online
* oogapp0ltje vindt dat bozziewozzie wel een hele enge link in zn sig heeft staan

Pagina: 1