Ik heb net een C# progje geschreven dat een XML-bestand met beurskoersen gaat gaan afhalen van het internet.
De code om het bestand af te halen, ziet er als volgt uit:
Dit lukt, het bestand wordt ingelezen in m'n stream object en ik schrijf dit dan weg als "quotes.xml". Tot zover geen probleem.
Als ik nu echter op een later moment in m'n programma het XML bestand wil inlezen in een XmlDocument object, krijg ik een fout:
(Ik kan het ook zonder problemen in IE openen)
De code om het bestand in te lezen in m'n XmlDocument object ziet er volgens mij ook goed uit:
Als ik een ander XML-bestand inlees (een dat ik zelf gemaakt heb), dan krijg ik dat probleem niet. Het zal dus toch wel aan dat XML-document liggen maar ik zie er geen 'rare karakters' ofzo inzitten.
Misschien ligt het aan mijn manier van inlezen ofzo, ik weet het niet.
Iemand die meer ervaring heeft met dit soort dingen en die het probleem ziet?
De code om het bestand af te halen, ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| HttpWebRequest webreq = (HttpWebRequest)HttpWebRequest.Create(url);
HttpWebResponse webresp = (HttpWebResponse)webreq.GetResponse();
StreamReader sr = new StreamReader(webresp.GetResponseStream(),
Encoding.ASCII);
StreamWriter sw = new StreamWriter(".\\quotes.xml", false);
// Schrijf de opgehaalde waarden
string str;
while ((str = sr.ReadLine()) != null)
{
sw.WriteLine(str);
}
sr.Close();
sw.Close(); |
Dit lukt, het bestand wordt ingelezen in m'n stream object en ik schrijf dit dan weg als "quotes.xml". Tot zover geen probleem.
Als ik nu echter op een later moment in m'n programma het XML bestand wil inlezen in een XmlDocument object, krijg ik een fout:
Nochtans, mijn XML bestand ziet er goed uit:There is invalid data at the root level, line 1, position 1
(Ik kan het ook zonder problemen in IE openen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?xml version="1.0"?> <stock_quotes> <stock_quote> <symbol>AUTN</symbol> <when> <date>4/18/2002</date> <time>9:30am</time> </when> <price type="ask" value="4.92"/> <price type="open" value="4.92"/> <price type="dayhigh" value="4.92"/> <price type="daylow" value="4.92"/> <change>-0.08</change> <volume>200</volume> </stock_quote> </stock_quotes> |
De code om het bestand in te lezen in m'n XmlDocument object ziet er volgens mij ook goed uit:
code:
1
2
3
| XmlDocument quotes;
quotes = new XmlDocument();
quotes.LoadXml(".\\quotes.xml"); |
Als ik een ander XML-bestand inlees (een dat ik zelf gemaakt heb), dan krijg ik dat probleem niet. Het zal dus toch wel aan dat XML-document liggen maar ik zie er geen 'rare karakters' ofzo inzitten.
Misschien ligt het aan mijn manier van inlezen ofzo, ik weet het niet.
Iemand die meer ervaring heeft met dit soort dingen en die het probleem ziet?
https://fgheysels.github.io/