kast om server in te zetten

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
We hebben een nieuwe server gekocht op kantoor en dat ding maakt een tering herrie (zitten in totaal 14 fans in)

ik ben op dus op zoek naar een geluidsisolerende kast.

ik heb al flink gezocht hier op GoT en op google, maar ik kom steeds uit op gewone computerbehuizingen of 19" rackz.

wie weet waar ze zo'n kasten hebben die ik bedoel?

¯\_(ツ)_/¯

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je hebt van die ouwe kasten (zie pic) waar ze vroeger een matrix printer in zetten misschien heb je daar wat aan maar ik denk dat het ergens fout gaat met het feit dat je er 14 (!!!!!) fans inzitten dus zal je wel airflow moeten hebben..

Afbeeldingslocatie: http://www.currentdirections.com/images/qbbar-code-printer-enclosure.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hmmz, op zich een goed idee, maar gezien de afmetingen van de server:

45(hoogte)*31(breedte)*71!(diepte) cm zal dat niet passen :)

[edit]
even een specificatie van de fans:
2x120mm intake
2x120mm outtake
8x 40mm voor de voeding (4x300W redundant voeding)
2x 80mm op de 2 processors

geeft wel wat herrie jah
en de 4 15K scsi schijven geven erg veel warmte, dat snap je wel

¯\_(ツ)_/¯

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
8x 40mm voor de voeding (4x300W redundant voeding)
Hoe bedoel je nutteloos. 1 redundant voeding heeft nog enigzins zin, maar 3?

Stilte is meestal niet zo'n issue voor servers, aangezien die in een server-ruimte gezet worden. Probeer zoiets ook te vinden, bijvoorbeeld een kast ofzo. Dan moeten de bezems maar ergens anders wonen :)

Overigens zijn die fans berekend op maximale belasting. Dat zal bij zo'n server amper voorkomen, en bij de voedingen al helemaal niet. Je mag de airflow dus wel wat in de weg zitten lijkt me.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Wat hij bedoeld is dat de server minimaal 3 powersupplies nodig heeft om te draaien, en de vierde voor redundancy.
En de airflow is inderdaad berekend op maximale belasting, maar dat wil nog niet zeggen dat je de airflow maar in de weg mag gaan zitten.
Het type server wat hij heeft is inderdaad bedoeld om in een serverruimte te zetten. Hij kan hem wel in een kast zetten, maar dan moet de aanvoer van koele lucht, en de afvoer van warme lucht wel voldoende zijn.
Hoe je het ook bekijkt, airflow moet er gewoon zijn voor die server.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
jah tis best een beest (dell poweredge 4600)
ik denk dat ik anders zelf maar iets in elkaar timmer,
weet ik ten minste zeker dat ik krijg wat ik wil...

iig bedankt voor de reacties, en mochten er nog ideeen zijn, dan lees ik ze hier wel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Heb je zo'n vette server en geen server ruimte???

Ik vind dat systeembeheerders werkplek apart moet zijn van een serverhok. Moet er niet aan denken om hier de hele dag in het server hok te zitten.

Ga je s'avonds naar bed en dan kun je de computers nog horen volgens mij.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
tja, klein bedrijf wat gebruik maakt van een relatief zwaar softwarepakket... dan krijg je dat :) is wel een erg mooie server, zit ook een grafisch lcd met blauwe achtergrondverlichting ingebakken gewoon!
maar het geluid valt allemaal wel mee, zijn allemaal temperatuurafhankelijke fans behalve die van de voeding, maar die zijn maar 40mm dus dat valt wel mee...

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1