Linux MDK verwijderd, hoe fat 32 schijf weer terug

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb dus linux mandrake 8.2 geinstalleerd en ook weer er van af gehaald. Maar nu herkent windows xp dat gedeelte helemaal niet meer als zijnde schijf. je zou zeggen dat klopt want dat was al zo toen linux erop stond.

Maar hoe krijg ik 'm weer zichtbaar in windows en zodat ik er ook mee kan werken en dan weer op nieuw kan begoinnen met linux erop te zetten.

Ik zet 'm maar bij dit onderwerp omdat het het meest verwand is aan linux.

btw met fdisk heb ik al gewerkt; die zegt dat er geen logische stations zijn in een uitgebreid dos patitie terwijl er wel logische station worden aangegeven.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Je wilt er weer een FAT32 partitie van maken, nu is het (waarschijnlijk) een EXT2 (Linux) partitie (maar ReiserFS of EXT3 kan ook). Pak je FDISK er eens bij zou ik zeggen. :) Even een bootfloppy maken in Windows en vanuit DOS met FDISK weer naar FAT32 omzetten..

Of je geeft niet op en gooit er een andere Linux distro op! :P

Misschien is Gentoo iets voor je? RedHat? Debian? LFS voor de daring? Slackware voor mannen met baarden? ;)

[edit] Je editte terwijl ik aan het typen was.. ^^;; Daar heb ik zo geen antwoord op, sorry.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik ben dus even extra wezen searchen enzo. Het is gelukt.
Eerst de bootable cd van linux mandrake 8.2 opgestart, bij de setup up het schijf gedeelte wat niet meer toegankelijk was als fat 32 weg gezet. Setup afgesloten. fdisk gestart en uitgebreide station verwijderd en daarna in win XP de nieuw onstaanne schijf op nieuw gepartitioneerd en geformateers naar fat 32. En voila alles is weer bij de oude (win xp).

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

:{ lama